مربی آشپزی: اصول اولیه آشپزی را آموزش می دهیم

آشپزی یکی از رشته های کانون فرهنگی و هنری دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان است. در کلاس آشپزی دانش آموزان به گروه های سه نفری تقسیم می شوند و هر جلسه یکی از اصول آشپزی را یاد می گیرند.

داود کشاورز جمشیدیان، مربی آشپزی واحد گلستان می گوید: «دو سال است که رشته آشپزی در واحد گلستان آموزش داده می شود. بسیاری از دانش آموزان در آینده برای تحصیل به دانشگاه های خارج از کشور یا شهرستان ها می روند و از پدر و مادر جدا می شوند. این کلاس با هدف آموزش پیش نیازهای آشپزی به آنها طراحی شده تا بتوانند برای خود آشپزی کنند.»

او دور کردن دانش آموزان از از غذاهای حاضری و فست فود را از مزیت های کلاس آشپزی می داند و می گوید: «ما در این کلاس در مورد ارزش غذایی و یا ترکیب کردن مواد غذایی مختلف تا حدی که برای آنها قابل درک و فهم باشد صحبت می کنیم. سعی ما این است که لذت آشپزی را در آنها زنده کنیم و ذائقه آنها را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم.»

ظرفیت کلاس در ۵ دقیقه پر شد!

کشاورز استقبال از کلاس را بیش از حد تصور توصیف می کند. «تا جایی که اطلاع دارم سال گذشته بیش از ۷۰ نفر متقاضی به علت تکمیل ظرفیت در رشته های دیگری شرکت کردند. امسال هم پس از باز شدن سامانه کارسنج برای انتخاب رشته کانون فرهنگی و هنری، پس از ۵ دقیقه کلاس آشپزی پر شد.»

تاکید مربی کلاس آشپزی بر آموزش اصول اولیه آشپزی به دانش آموزان است. «ما در این کلاس غذاهای ساده ایرانی و خارجی را تدریس می کنیم و در حین پخت غذا اصول آشپزی را به آنها آموزش می دهیم. اصولی مانند نحوه خرد کردن و شستشو و انواع طبخ مواد غذایی.»

کلاس آشپزی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان هر هفته روزهای دوشنبه برای هر سه پایه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی