«قهرمان بازی و دشمنانش را طراحی می کنیم»

«حسین رمضانی» دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان است. او سال گذشته رشته بازی سازی و ساخت انیمیشن را به عنوان رشته پژوهشی خود انتخاب کرده است. این رشته در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان تدریس می شود و یک برنامه دقیق سه ساله برای آن طرح ریزی شده است.

حسین می گوید: « سال هفتم در کلاس انیمیشن سازی ساخت آبجکت (object) را از طریق برنامه ۳D MAX یاد گرفتیم. به وسیله این برنامه طراحی اشیا سه بعدی از قبیل چهره و ابزارهای مختلف را انجام دادیم و مقدار کمی هم در مورد ساخت انیمیشن آموختیم.»

او از چیزهایی که امسال در پایه هشتم یاد گرفته می گوید. «در پایه هشتم کار ما با یاد گرفتن نرم افزار Game Maker آغاز شد. در این نرم افزار ساخت اسپرایت ها (Spirit) و آبجکت ها (Object) را یاد گرفتیم. اسپرایت ها اشخاص و آبجکت ها اشیاء بازی هایی هستند که ما می سازیم.»

حسین در مورد ساخت بازی می افزاید: «در سال هشتم بازی های دو بعدی مانند بازی معروف سوپرماریو یا همان قارچ خور می سازیم. در این بازی علاوه بر قهرمان، تعدادی دشمن در سطح های مختلف وجود دارد که همه آن را خودمان ساختیم. طراحی زمین، دشمنان و قهرمان بازی به عهده خودمان هست و هر چیزی که در ذهن داشته باشیم را می توانیم پیاده کنیم.»

این دانش آموز پایه هشتم می داند که قرار است سال آینده چه فعالیت هایی در کلاس انیمیشن سازی انجام بدهد. «در سال نهم ۳D Max و Game Maker را با هم ترکیب می کنیم. چیزهایی را که در سال هفتم درباره ساخت اجسام سه بعدی از قبیل آدم ها و مکانها یاد گرفتیم باید سال آینده به کار بگیریم تا بازی سه بعدی یا یک انیمیشن با جلوه های ویژه بسازیم.»

حسین رمضانی و هم تیمی هایش این روزها سخت در حال تمرین هستند تا برای مسابقات بازی سازی استان تهران که در اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار می شود. آماده شوند. تیم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان سال گذشته در این مسابقات مقام دوم را به دست آورده اما امسال به مقامی به جز قهرمانی راضی نمی شود.

اخبار پیشنهادی