طرح موضوعات روز در کلاس های نجوم پایگاه تابستانی

«آریا صبوری» مسئول کارگروه نجوم مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به مناسبت آغاز پایگاه تابستانی در مدارس دوره اول علامه طباطبایی، طرح درس ویژه تابستان را به تفکیک هر پایه شرح داد.

وی گفت: «طرح درس دوره نجوم برای پایه هفتم آشنایی با منظومه شمسی و ابعاد جهان، سال هشتم آشنایی با صور فلکی و اصول رصد و سال نهم کیهان شناسی در واحدهای مختلف تدریس می شود.»

او تفاوت عمده کلاس های تابستانی و کلاس های سال تحصیلی را این گونه شرح داد: « دبیران در پایگاه تابستانی بر اساس علاقه های دانش آموزان به سراغ پخش تصاویر و اسلایدها، تحلیل اخبار و وقایع می روند.»

وی افزود: «به طور مثال در ماه مرداد بزرگترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ اتفاق می افتد و همچنین مریخ در نزدیک ترین فاصله نسبت به زمین قرار گرفته است. در کلاس های نجوم برای این دو رویداد برنامه داریم.»

به گفته صبوری این رویدادهای نجومی بهانه ای است که فضای کلاس با مباحث خاصی غیر از موارد استاندارد درسی برای دانش آموزان جالب تر شود.

مسئول کارگروه نجوم مجتمع علامه طباطبایی گفت: «در کلاس های تابستان از دانش آموزان نظرسنجی می شود و ۳ الی ۴ موضوعی که بیشترین طرفدار را دارد، فارغ از طرح درس کلاس پوشش داده می شود تا آنها بیشتر زیبایی های آسمان را درک کنند.»

اخبار پیشنهادی