سپاس از معلم های واحد آبشناسان در جشن سپاس معلم

سومین جشن سپاس معلم ویژه تقدیر از دبیران و کارکنان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع آبشناسان برگزار شد.

در این جشن «حاج حسن توفیق حق»، عضو هیئت موسس مجتمع علامه طباطبایی، «یاسر توفیق حق» مدیر عامل موسسه علامه طباطبایی، «مصطفی جوادزاده» قائم مقام مجتمع و معلمان و کارکنان حوزه ستادی و دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان به همراه خانواده  حضور داشتند.

برنامه جشن با یک غافلگیری آغاز شد. بازیگران تئاتر کمدی به عنوان حاضران در جشن از بین جمعیت اجرای خود را شروع کردند. موضوع تئاتر در مورد تلاش یک نفر برای استخدام در یک مجتمع آموزشی و سختی های آن بود.

پس از اجرای تئاتر مصطفی جوادزاده، مدیر واحد آبشناسان دقایقی سخنرانی کرد. او پس از خیر مقدم به حاضران در جشن گفت: «کار و وظیفه ما در معلمی به دو کلمه خلاصه می شود، تربیت و اخلاق که سخت ترین کار در جامعه امروز است.»

وی به سختی کار دبیران اشاره کرد و گفت: « بیش از ۵۴۰ دانش آموز و ۳۵ نفر کادر اجرایی در مدرسه به همراه خانواده ها و اولیا جمعیت عظیمی را ایجاد می کند که با چند مدرسه برابری می کند. دانش آموزان در کلاس، مشاورها، ناظم ها، شورای مدرسه، معاونت آموزشی مجتمع و اداره آموزش و پرورش هم دبیران را تحلیل می کنند و این جزو سختی های کار آنهاست است. اما فضای مدرسه و شور و حرارت دانش آموزان دبیران را با انگیزه به مدرسه می کشاند.»

جوادزاده از همسران دبیران و کارکنان درخواست کرد که توجه عاطفی و اقتصادی خود را در شرایط امروز جامعه بالا ببرند. « وضعیت اقتصادی در حال دگرگونی است و ما باید در همین شرایط سخت بچه ها را برای قبول جایگاه های مهم کشور در آینده آماده کنیم. همه چیز از درون مدرسه و خانواده آغاز می شود.»

او در انتها به دانش آموزان حاضر در جشن هم گفت: «خطاب به دانش آموزان می گویم هر چه که در زندگی می خواهید در خدمت و ابراز محبت به پدر و مادر نهفته است.»


اولین اجرای سمفونی مهر

گروه سمفونی مهر که از نوازندگان برگزیده مدارس علامه طباطبایی تشکیل شده، پس از چندین جلسه تمرین برای اولین بار در جشن سپاس معلم اجرای زنده کردند. آنها آهنگ جان مریم را اجرا کردند. این آهنگ برای گروه سمفونی مهر تنظیم شده است. گروه سمفونی مهر اولین سمفونی دانش آموزی در کشور است.

علاوه بر این از چهار نفر از دبیران با سابقه واحد آبشناسان به نمایندگی از همه دبیران این مدرسه با اهدای هدایایی تقدیر شد.

جایزه و هدیه برای همه

جشن سپاس معلم همیشه پر است از هدیه و جایزه برای همه شرکت کنندگان از کودک و جوان گرفته تا همکاران و همسرانشان.  فرزندان دبیران و کارکنان حاضر در جشن در چهار نوبت تا ۶ سال، از ۶ سال تا ۱۱ سال، از ۱۱ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال روی سن رفتند و هدیه گرفتند. همچنین هدایایی به قید قرعه به شرکت کنندگان تقدیم شد.

مسابقه نوستالژی عکس

یکی از بخش های جالب جشن سپاس معلم، مسابقه تشخیص چهره بود. در این قسمت چند عکس قدیمی مربوط به زمان کودکی و یا  از همکاران واحد آبشناسان به نمایش درآمد و شرکت کنندگان باید حدس می زدند که این تصویر متعلق به کیست.

پس از اتمام مراسم حضار برای صرف شام به دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان رفتند. در این قسمت از برنامه هدیه ویژه همسران به آنها تقدیم شد و جشن با صرف شام به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی