ساخت بازی رایانه ای در واحد پاسداران

یکی از کلاسهایی که دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران از آن استقبال خوبی کرده اند، کلاس انیمیشن و بازی سازی است. در این کلاس ها دانش آموزان مراحل ساخت انیمیشن و یک بازی رایانه ای را آموزش می بینند.

 حسان باباشاه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ معلم کلاس انیمیشن سازی و بازی سازی در واحد پاسداران است. او در گفتگو با خبرنگار سایت علامه سرفصل های درس انیمیشن و بازی سازی را اینطور بیان می کند:«این درس ۷ سرفصل دارد. در قسمت اول به بچه ها روش مدل کردن در نرم افزار را یاد می دهیم که شامل ساخت ظاهر اولیه کاراکترهای کارتونی است. بخش دوم، رنگ و ماده است. به این معنی که به اشیای ساخته شده رنگ و ظاهر داده می شود. در مرحله بعد نور و سایه را بر کاراکترها و اشیا اعمال خواهیم کرد. دوربین گذاری بخش بعدی از سرفصل های این درس است. چون در هر انیمیشن زاویه دوربین وجود دارد و مثل فیلم، مخاطب تصاویر را از دریچه دوربینی می بیند. قسمت پنجم به حرکت درآوردن قسمت هایی است که ساخته ایم و نیاز به حرکت دارند مثل حرکت کردن اتومبیل و انسان. سپس جلوه های ویژه مثل انفجار را به بچه ها یاد می دهیم و در نهایت خروجی با کیفیت و ابعاد مختلف را تمرین می کنیم.»

باباشاه در ادامه از نرم افزارهایی می گوید که در کلاس به دانش آموزان آموزش داده می شود:«برای ساخت انیمیشن از نرم افزار ۳DMAX و برای بازی سازی از GameMaker استفاده می کنیم.»

معلم انیمیشن واحد پاسداران از استقبال دانش آموزان راضی است و استعداد آنها را خوب ارزیابی می کند:« دانش آموزان امروزی از کودکی با کامپیوتر و تلفن همراه عجین هستند. بنابراین با تکنولوژی کاملا آشنا هستند و نرم افزارها را خوب می شناسند. همین باعث شده که استعدادهای خوبی بین دانش آموزان پیدا شود.»

آنطور که باباشاه می گوید خروجی این کلاس در پایان سال تحصیلی، تولید بازی به صورت انفرادی توسط هر دانش آموز و انیمیشن به صورت کلاسی است.

اخبار پیشنهادی