رقابت ۲۷ نفر برای حضور در انجمن اولیا و مربیان

انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان روز دوشنبه ۸ مهر در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

مصطفی جوادزاده، قائم مقام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی سخنران این جلسه بود. او تعلیم و تربیت را جزو سخت ترین کارها دانست و افزود: «تاثیرگذارترین مکان برای اعتلای جامعه و کشور کلاس درس است. همه ما در هر پستی که هستیم باید تلاش کنیم که در راه تعلیم و تربیت فرزندانمان نمره نزدیک به ۲۰ بگیریم.»

وی به چند مورد از نقش آفرینی های انجمن اولیا و مربیان در تصمیم گیری های مجتمع در سالهای دور و نزدیک اشاره کرد: « چند سال قبل اولیا در مورد نحوه ورود دانش آموزان راهنمایی به دبیرستان انتقاداتی را مطرح کردند که در نهایت باعث تغییر سیستم جذب دانش آموزان این دو مقطع در بین مدارس مجتمع شد. در یکی دو سال اخیر هم حذف تکلیف عید یکی از تصمیماتی بود که انجمن های اولیا و مربیان تاثیر زیادی در اتخاذ آن داشتند.»

جوادزاده سپس تاریخچه مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از سال ۶۸ و تاسیس اولین مدرسه راهنمایی در سال ۷۲ و همچنین تاسیس واحد آبشناسان در سال ۸۴ را مرور کرد و در مورد ساختار مجتمع توضیحاتی ارائه کرد. وی افزود: «هم اکنون با بیش از ۲۴۰۰ دانش آموز و ۶۰۰ نفر پرسنل در بیست و هفتمین سال فعالیت مجتمع علامه طباطبایی هستیم. سهم ما از ۱۴ میلیون دانش آموز سراسر کشور کم است اما تاثیرگذاری زیادی داریم.»

قائم مقام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی صحبتهایش را این طور ادامه داد: «گروه های تحقیقاتی و تخصصی مانند شورای عالی آموزش و کمیسیون فرهنگی همواره در تلاش هستند که از قافله تعلیم و تربیت در جهان عقب نمانیم. ما به خوب بودن قانع نیستیم و باید برای عالی بودن تلاش کنیم.»

پس از اتمام صحبت های مصطفی جوادزاده، شبنم سلامت یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال گذشته و نامزد دور جدید این انجمن به نمایندگی از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دقایقی کوتاه صحبت کرد. وی به اهمیت مشارکت و همکاری اولیا با اعضای انجمن برای حل مشکلات احتمالی اشاره کرد و از اولیا خواست با اعضای انجمن در تماس باشند. او همچنین کارکرد نظارتی انجمن اولیا و مربیان را در اجرای درست تصمیمات اتخاذ شده مهم  دانست. وی به فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدرسه مانند اردوهای تفریحی خارج از شهر تهران اشاره و رضایت مندی دانش آموزان و اولیا از این برنامه ها را بسیار بالا عنوان کرد.

در ادامه مراسم از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با اهدای لوح تقدیر و یک تابلو فرش تقدیر شد. سپس نامزدهای حاضر در جلسه یک به یک خود را معرفی کرده و برنامه‌ ای که پس از حضور در انجمن اولیا و مربیان دارند را شرح دادند. نکته قابل توجه در بین نامزدها سابقه طولانی مدت اکثر آنها در عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدارس مختلف بود. امسال ۲۷ نفر برای حضور در انجمن اولیا و مربیان نامزد شدند که نزدیک به ۶۰ درصد آنها از اولیای پایه هفتم بودند. نتیجه انتخابات انجمن اولیا و مربیان به زودی اعلام می شود.

بعد از شمارش آرا و برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان، «شهاب الدین جنیدی جعفری» به عنوان رییس، «علیرضا رازقی» به عنوان نایب رییس و «شبنم سلامت» به عنوان منشی انجمن انتخاب شدند. «نوشین حافظی زاده»، «شبنم نظیف»، «اکرم آلوش»، «بهنوش قدر دوست»، «مژگان اسکندریون»، «اصغر رضایی» و «هستی فرنودی» نیز دیگر اعضای انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هستند.

اخبار پیشنهادی