درخشش علامه ای ها در کمپین جستجوی سیارک ها

کمپین سیارک ها پروژه ای بین المللی برای یافتن سیارک های خطرناک اطراف زمین است و هر سال با همکاری کشورهای مختلف از سراسر جهان برگزار می شود . در سال جاری از بین دانش آموزان دوره اول دبیرستان مجتمع آموزشی علامه طباطبایی که درس پژوهش نجوم را می گذرانند، ۲۳ نفر انتخاب شدند تا در ۶ گروه به جستجوی تصاویر رصدخانه پن استارز برزیل بپردازند. آنها در این کمپین می توانند سیارکی جدید را کشف و به اسم خود نام گذاری کنند.

در دوره حاضر کمپین که از ۱۸ دی تا ۱۸ بهمن انجام شد در مجموع ۲۲ جرم توسط دانش آموزان و مربیان راهنما شناسایی و گزارش شد.

دانش آموزان و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان و گلستان هر کدام ۷ جرم را به ثبت رساندند. واحد پاسداران ۴ جرم را ثبت کرد. واحد میرداماد ۳ جرم و بالاخره واحد فرمانیه هم ۱ جرم تایید شده را ثبت کردند.

شرکت کنندگان در کمپین

 نفرات شرکت کننده در این کمپین عبارتند از «شاهین سلامت»، «کوروش زارعی» ،«سروش مهدی آبادی» و «مانی رویگر ثابت» از واحد فرمانیه، «محمد اینانلو»، «آبتین تائبی»، «عرفان خادمی» و «آریا افروزه» از واحد میرداماد، «شایان کفش رسان»، «کوروش نوری» و «علا نجفی راد» از واحد پاسداران، «ایلیا بخشی»، «بردیا فرهادی»، «آرین افضل زاده»، «پارسا سلیمانی فرد»، «مهرداد سلیمی»، «مهرکیش ماکویی»، «امید عقیقی» و «اشکان شینی» از واحد آبشناسان، «اوستا محمد ابراهیم»، «ونداد پرهیزکاری» و «امین علی ترابی» از واحد گلستان.

در بین دانش آموزان «امین علی ترابی» توانست ۴ جرم را ثبت کند. «آبتین تائبی» و «اوستا محمد ابراهیم» هرکدام دو جرم ثبت کردند. «شایان کفش رسان»، «ونداد پرهیزکاری»، «ایلیا بخشی» و «مهرداد سلیمی» هم هرکدام یک جرم را به ثبت رساندند.

*عکس خبر مربوط به کلاس آموزشی کمپین جستجوی سیارک در واحد فرمانیه است.

اخبار پیشنهادی