در زنگ فرهنگ و هنر چه می گذرد؟

گروه هنر مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی نظام هماهنگ و یکدستی را در تمامی واحدها پیاده می کند. بر همین اساس برای هر پایه یک کتاب تالیف شده که مطالب کتاب درسی را در سطحی بالاتر و نظام مند به دانش آموزان ارائه می کند.

در پایه هفتم هدف گروه هنر، آموزش «مبانی هنرهای تجسمی» به زبان ساده است. دانش آموزان پایه هفتم با عناصر هنرهای تجسمی که عبارتند از نقطه، خط ، سطح ، حجم، بافت و رنگ آشنا می شوند و در هر بخش به تصویر سازی عنصر مربوطه می پردازند.

فعالیت همه واحدها هماهنگ و زیر نظر گروه هنر است اما دست معلم و دانش آموزان برای پیاده سازی خلاقیت و تخیل، به عنوان بخش مهمی از هر فعالیت هنری، باز گذاشته شده است. دانش آموزان در اسفند ماه کار با گل را آموزش می بینند.

در پایه هشتم «مبانی و اصول طراحی» به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات هنری آموزش داده می شود. این مبانی در دنیای مدرن امروز فقط مختص به عرصه هنر نیست و همه ی ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه طراحی همه اشیاء اعم از لوازم خانگی، خودرو، سازه های صنعتی، پوشاک و غیره با طراحی اولیه شکل می گیرند و هنرمندان طراح جایگاه ویژه ای در این بخش ها دارند. هم اکنون دانش آموزان در حال یادگیری موضوع نور و سایه هستند.

در پایه نهم نیز «مبانی و اصول گرافیک» به دانش آموزان آموزش داده می شود. با این آموزش ها دانش آموزان در طول سه سال تسلط خوبی بر پیاده سازی تخیل و انجام کار هنری پیدا می کنند، ضمن این که درک کاملی نسبت به هنرهای بصری و آنچه که در اطراف خود می بینند، به دست می آورند.

اخبار پیشنهادی