در جام جهانی فوتبال رایانه ای چه اتفاقاتی رخ داد؟

نخستین جشنواره اوقات فراغت دانش آموزی با عنوان «جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران» با حضور بیش از ۴۶۰ شرکت کننده در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۴ و ۲۵ مرداد جاری در سالن ورزشی علامه طباطبایی برگزار شد.

دانش آموزان ۱۲ تا ۱۶ ساله متقاضی ثبت نام در رقابت های «جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران» از ۱۳ تیر تا ۱۷ مرداد با مراجعه به سایت ircgs.com ثبت نام کردند. از مجموع ۵۰۰ نفر ثبت نامی، پس از بررسی های صورت گرفته ۴۶۰ نفر به جدول مقدماتی راه یافتند. مسابقات مقدماتی در چهار سید به صورت تک حذفی برگزار شد. دانش آموزان علامه ای و غیر علامه ای از صبح روز چهارشنبه وارد سالن مسابقات در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان شدند و بوسیله ۱۶ دستگاه PS4 رقابت کردند. مسابقات سیدهای یک، دو و چهار روز چهارشنبه و مسابقات سید سه صبح روز پنج شنبه انجام شد و از هر سید ۸ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

۳۲ نفر برتر از ساعت ۳ بعدازظهر روز پنج شنبه ۲۵ مرداد با اولیا خود در محل مسابقات حاضر شدند. پس از انجام مراسم قرعه کشی به وسیله دو نفر از پدران دانش آموزان، رقابتهای حساس مرحله نهایی آغاز شد.

شرکت کنندگان در میان تشویق اولیا و دوستانشان که برای تشویق به سالن مسابقات آمده بودند با هم رقابت کردند. با انجام دو دور از رقابتها ۸ نفر در جدول باقی ماندند. مسابقات این ۸ نفر در حضور «ابوالفضل رستمی» مدیر واحد فرمانیه و «دارا امانی» مدیر واحد پاسداران و اولیا دانش آموزان در جوی پرانرژی و حساس در مراحل نهایی انجام شد.

بر اساس نتایج به دست آمده «محمد طاها محمدی» و «محمد صدرا سلطانپور» مشترکا در رده هفتم قرار گرفتند و لوح تقدیر و یک میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند. «شایان تهرانی» و «کوشان خلیل زاده» در رتبه پنج مشترک ایستادند و جایزه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی را از آن خود کردند. طاها خجسته نفر چهارم مسابقات جایزه ۲ میلیون ریالی و حکم قهرمانی گرفت. محمد رضا شهباز زاده نیز با قرار گرفتن در مقام سوم مسابقات علاوه بر حکم قهرمانی ۳ میلیون ریال جایزه گرفت. مانی کورس نایب قهرمان رقابتها شد و جایزه ۴ میلیون ریالی را دریافت کرد و سرانجام امیر محمد مرادی مقام قهرمانی جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران را کسب کرد. حکم قهرمانی و ۶ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس جام جهانی به این دانش آموز اهدا شد.

جشنواره دانش آموزی اوقات فراغت در اولین سال آغاز فعالیت خود مسابقات فوتبال رایانه ای FIFA 18  را برای اولین بار در یک مجتمع آموزشی و با حضور دانش آموزان برگزار کرد. این جشنواره در سال های آینده در رشته های متنوع و با حضور تعداد کثیری از دانش آموزان تهرانی ادامه پیدا می کند.

اخبار پیشنهادی