دختران پاسدارانی از پژوهش هایشان دفاع کردند

دانش آموزان دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران شنبه ۲۵ اردیبهشت از پژوهش هایشان به صورت آنلاین دفاع کردند. دانش آموزان پایه های هشتم و نهم برای انجام این پژوهش ها در گرایش های علوم انسانی، نجوم، هوافضا و رباتیک از فروردین ۱۴۰۰ گروه های ۲ یا ۳ نفره تشکیل داده و درباره موضوعات مختلف تحقیق کردند. آن ها یک ماه فرصت داشتند تا برای ارائه پژوهش هایشان آماده بشوند.

دانش آموزان برای انجام پژوهش های «هوافضا» درباره موضوعاتی مثل آشنایی با هواپیماها و دانستنی های مربوط به آن، زندگی در فضا، انواع موشک ها و سازه ها تحقیق کردند. موضوع پژوهش ها در گرایش «زیست پزشکی» نیز تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا، نحوه ورود کرونا به سلول، ساختار چشم و بیماری های آن بود.

«سعیده کاظمی» دبیر و مسئول پژوهش علوم انسانی در واحد پاسداران، درباره موضوعات این پژوهش می گوید: «تاثیر شادکامی در افراد، تیپ شناسی شخصیتی و تاثیر آن بر انتخاب شغل، اثر بخشی دوره کتابخوانی و مشاهده فیلم، بررسی میزان استرس بر نتیجه کنکور و میزان اثر گذاری آن بر رضایت از زندگی افراد و بررسی اختلال دوقطبی، از موضوعات پژوهش های علوم انسانی در این واحد بود. دانش آموزان برای دوری از استرس و اضطراب در جلسه دفاع، مطالب شان را در جمع دوستان و خانواده تمرین کردند. آن ها همچنین با ضبط و گوش دادن به صدای خودشان، رفع اشکال کردند.»

اخبار پیشنهادی