دختران علامه ای در پایگاه تابستانی چه مهارت هایی کسب کردند؟

پایگاه تابستانی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با برنامه های مختلف آموزشی، پژوهشی، هنری و تفریحی به مدت شش هفته برگزار شد. دختران پاسدارانی از ۲۴ تیر ماه تا ۳۰ مرداد ماه در این پایگاه حضور داشتند و در کلاس های مختلفی شرکت کردند.

پایگاه تابستانی در واحد پاسداران همزمان با تولد حضرت معصومه (س)، روز دختر، آغاز شد. پاسدارانی ها به همین مناسبت در روز نخست پایگاه، کتاب «دختر ستاره ای» را از مدیر مدرسه هدیه گرفتند. این کتاب در طول پایگاه تابستانی در کلاس کتابخوانی واحد پاسداران توسط دانش آموزان خوانده و نقد شد.

پاسدارانی ها تعیین سطح زبان شدند

تعیین سطح زبان انگلیسی دانش آموزان، نخستین برنامه پایگاه تابستانی بود. «رامین جلادت» مدیر گروه زبان مدارس دوره اول مجتمع علامه طباطبایی با حضور در واحد دخترانه پاسداران از دانش آموزان امتحان شفاهی و کتبی زبان انگلیسی گرفت. دختران پاسدارانی بر اساس نتایج این آزمون کلاس بندی شدند و به مدت شش هفته زبان انگلیسی ترمیک را آموزش دیدند.

برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی و پژوهشی

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در پایگاه تابستانی در کلاس های فرهنگی مختلفی شرکت کردند. پاسدارانی ها در کلاس عروسک سازی، مراحل مختلف ساخت عروسک را یاد گرفتند و کار با وسائل خیاطی را تجربه کردند. آن ها همچنین در تابستان بافت مو را آموزش دیدند. آشنایی با رشته های پژوهشی رباتیک، سازه ماکارونی، انیمیشن سازی و ساخت واتر جت فعالیت دیگر دانش آموزان واحد پاسداران در تابستان بود.

دختران علامه ای روزنگار گرفتند

در هفته اول پایگاه تابستانی دانش آموزان هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم از مشاوران مدرسه دفاتر برنامه ریزی به نام «روزنگار» تحویل گرفتند. دختران علامه ای به مدت شش هفته و به صورت روزانه میزان مطالعه خود در هر درس را در آن یادداشت کرده و در انتهای هفته به مسئول پایه خود تحویل دادند. در پایان هر هفته، ساعات مطالعه هر دانش آموز و تناسب آن با نمره کسب شده، توسط مشاوران بررسی و نتایج آن توسط برنامه ریزی درسی جدید به دانش آموزان تحویل داده شد. هدف از این برنامه، اختصاصی کردن برنامه های آموزشی برای هر دانش آموز با توجه به استعداد، پشتکار و علاقه او بود.

شرکت در اردوهای تفریحی و پژوهشی

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در پایگاه تابستانی در اردوهای مختلف تفریحی شرکت کردند. پاسدارانی ها روز ۲۵ تیرماه در اولین اردوی خود به باغ پرندگان رفتند. هدف از برگزاری این اردو ایجاد ارتباط و شناخت کادر اجرایی مدرسه و دانش آموزان بود. در اولین اردوی پایگاه تابستانی فضایی صمیمی بین دانش آموزان شکل گرفت.

شرکت در اردوی هیومن پارک برنامه دیگر دانش آموزان واحد پاسداران بود. دختران علامه ای در این اردو با بخش های مختلف بدن انسان و نحوه عملکرد آن ها آشنا شدند. پاسدارانی ها در اردوی پارک قیطریه هم واتر جت ساخته شده در کلاس راکت آبی خود را با موفقیت پرتاب کردند. در این اردوی پژوهشی، معلم کلاس راکت آبی مدرسه نیز دختران علامه ای را همراهی می کرد.

اخبار پیشنهادی