دختران علامه ­ای بر سکوی دوم مسابقات رباتیک قرار گرفتند

تیم رباتیک دبیرستان دوره اول دخترانه مجتمع علامه طباطبایی- واحد پاسداران، مقام دوم لیگ مقدماتی مسابقات رباتیک «جام خلیج فارس» را در سطح شهر تهران را به دست آورد.

«مهدیه کریمی» از پایه نهم و «ژینا حسینی» و «بهاره ربیعی» از پایه هشتم، اعضای این تیم را تشکیل می­ دهند. دانش آموزان دبیرستان دوره اول دخترانه پاسداران با طراحی ربات سه کاره، دارای قابلیت کنترل دستی، حل مانع و تعقیب نور در این مسابقات شرکت کرده بودند.

طبق گفته­ «مریم شاهی»، مسئول پژوهش دبیرستان، برگزاری یک ساعت کلاس پژوهشی در هفته جزو برنامه آموزشی دانش آموزان واحد دخترانه پاسداران است. دانش آموزان در این کلاس با مباحث تئوری و عملی ساخت ربات مسیریاب (ساده و پیشرفته) و ربات جنگجو آشنا شدند. تدریس مفاهیم الکترونیک، مکانیک و تئوری­های فیزیک از دیگر برنامه­ های آموزشی این کلاس است. تیم رباتیک واحد دختران پاسداران طی چهار هفته برنامه فوق العاده خود را برای شرکت در مسابقات رباتیک «جام خلیج فارس» آماده کرده بود.

«ژینا حسینی»، به نمایندگی از تیم شرکت کننده در مسابقات، در مورد برنامه کلاس پژوهشی واحد پاسداران گفت: « تمامی مباحث تئوری را از ابتدای سال با راهنمایی معلم خود، خانم زینب خدامردی، یاد گرفتیم. در ترم اول ربات مسیریاب ساختیم و ساخت ربات سه کاره در ترم دوم برایمان راحت تر بود چون با مفاهیم آشنایی بیشتری داشتیم.» وی از معاونت فرهنگی مدرسه تشکر کرد و با ابراز خوشحالی از کسب این مقام گفت: «این اتفاق موفقیت خوبی در پرونده آموزشی ماست و ما را به مباحث رباتیک علاقمند کرده است.»

دانش آموزان واحد پاسداران اسفند ۹۶ نیز  با ربات مسیریاب ساده و پیشرفته در مسابقات رباتیک جونیور کاپ شرکت کرده بودند. پنجمین دوره مسابقات رباتیک، ۶ اردیبهشت، در پژوهشسرای امیرکبیر منطقه سه آموزش و پرورش برگزار شد. دختران علامه­ ای پایه های هشتم و نهم واحد پاسداران در قالب دو تیم در این رویداد پژوهشی شرکت داشتند.

اخبار پیشنهادی