دانش آموز پایه هشتم گلستانی: فکر می کنم معلم هستم

هشتمی های واحد گلستان چطور برای امتحانات آماده شده اند؟ کیارش و شایان برای ما از عادت های درس خواندنشان می گویند.

کیارش هم در تیم رباتیک مدرسه حضور دارد و هم جزو برترین های پایه هشتم است. او برنامه درسی خود را با جزییات شرح می دهد. « ساعت ۴ به خانه می رسم و تا ساعت ۶ استراحت می کنم. از ساعت ۶ تا ۸.۳۰ در دو نوبت درس می خوانم و بین آنها یک ربع استراحت می کنم. ۸.۳۰ تا ۹ به شام اختصاص دارد و سپس از ۹ تا ۱۰ درس می خوانم. از ساعت ۱۰ تا ۱۱ برای رباتیک برنامه نویسی می کنم.» پایبندی به این برنامه اراده قوی می خواهد که کیارش از آن برخوردار است و می گوید از ابتدای سال تحصیلی آن را تقریبا به طور کامل اجرا کرده است.

شایان دیگر دانش آموز پایه هشتم اما علی رغم برنامه ریزی نتوانست آن را به درستی اجرا کند. «برنامه ریزی کردم که روزی ۴ ساعت درس بخوانم اما اوایل سال که حجم درس ها کم بود نتوانستم آن را اجرا کنم و برنامه ام به هم ریخت. روزهایی هست که هیچی نمی خوانم و روزهایی هست که سه ساعت می خوانم».

یک بار ورق زدن کتاب برایم کافی است

« برای آزمون جامع از یک ماه قبل درس خواندم. برای امتحانات پایان ترم هم کافی است کتابها را ورق بزنم تا همه چیز یادم بیاید و فقط درس های حفظی مثل اجتماعی را باید بیشتر بخوانم». برخلاف کیارش که یک ماه برای آزمون جامع مطالعه کرده، شایان فقط سه روز قبل از آزمون شروع به درس خواند کرده است. «از یکشنبه برای آزمون جامع چهارشنبه درس خواندم و برای امتحانات بعد آزمون جامع شروع می کنم».

تدریس برای دانش آموزان فرضی

یکی از بهترین روش های یادگیری توضیح دادن مطلب مطالعه شده برای دیگران است. کیارش از این راه برای فهم هر چه بیشتر مطالب استفاده می کند. او یک تخته وایت برد در خانه دارد که روی آن برای دانش آموزان فرضی درسهایی که خوانده را توضیح می دهد. شایان هم می گوید «وقتی حواسم پرت است بلند می خوانم تا دوباره تمرکزم را به دست بیاورم.»

برنامه تفریحی شایان و کیارش با هم متفاوت است. شایان می گوید تفریحش محدود به بازی با موبایل است اما کیارش در نیمه اول سال که هوا دیرتر تاریک می شود آخر هفته ها به پارک می رود و در مواقعی که هوا زودتر تاریک می شود در خانه با برادر کوچکترش بازی می کند.

اخبار پیشنهادی