خلاقیت، تمرکز و تمرین؛ سه عامل موفقیت در کلاس هنر واحد گلستان

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ یک زنگ از هفته را در کلاس هنر این واحد شرکت می کردند. «حمیدرضا ذوالفقاری» دبیر هنر گلستانی ها درباره کلاس هنر دانش آموزان گلستانی می گوید: «آموزش درس هنر به دانش آموزان شامل دو بخش است. نخستین بخش آن خوشنویسی است که با تمرین مفردات حروف و با خط تحریری در پایه هفتم آغاز شده و در پایه نهم به اتصالات چند حرفی می رسد. بخش دوم شامل مبانی هنرهای تجسمی برای پایه هفتم، اصول و مبانی طراحی برای پایه هشتم، و اصول و مبانی گرافیک برای پایه نهم است.»

 به گفته ذوالفقاری اجرای یک اثر هنری وابسته به سه عامل خلاقیت، تکرار و تمرین است: «در کلاس های هنر سعیمان بر این است که در کنار مباحث عملیاتی، دانش آموز با تاریخ هنر، اصول و مبانی نظری مطرح در هنرهای تجسمی، سبک های هنر و مکاتب متعدد آن، آشنا شود.

آموزش تکنیک های اجرایی، نحوه به کارگیری ابزار های مختلف، و چگونگی ارائه اثر هنری نیز از دیگر مباحث درس هنر است. دانش آموزان بعد از آشنایی با تکنیک ها و گذراندن جلسه های متعدد، متوجه می شوند که برای اجرا و به نوعی ارائه یک اثر هنری، بیش از استعداد، به خلاقیت، تمرین و تمرکز نیاز است.» 

اخبار پیشنهادی