جشنواره علمی، پژوهشی علامه طباطبایی برگزار شد

دهمین جشنواره علمی، پژوهشی علامه طباطبایی روز پنج شنبه، ۲۶ مرداد، در واحد آبشناسان برگزار شد.

جشنواره علمی، پژوهشی علامه طباطبایی (علامه کاپ) از ساعت ۹ صبح آغاز شد. در بخش اول جشنواره، همایش علمی در سه رشته نانو، نجوم و پزشکی برگزار شد. در این همایش دانش آموزان برگزیده هر واحد، مقاله خود را در موضوعات ذکر شده به داوران ارائه کردند.

بیش از ۵۰ دانش پژوه علامه ای در این رقابت شرکت کردند. در هر بخش یک داور از چهره های برتر نانو، نجوم و پزشکی حضور داشت و مقاله دانش آموزان را از نظر نحوه ارائه، منابع، محتوا و پوستر و پاورپوینت بررسی کرد.

در بخش دوم که از ساعت ۱۴ آغاز شد، بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان واحدهای مختلف دبیرستان های علامه طباطبایی گرد هم آمدند و در رشته های هوافضا (راکت آبی، گلایدر و هاورکرافت) و رباتیک (مسیریاب ابتدایی و پیشرفته و چندکاره) رقابت کردند.

دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی در مسابقات مختلف پژوهشی شرکت کرده و صاحب عناوین برتر شده بودند نیز در این جشنواره شرکت داشتند و علاوه بر رقابت با سایر دانش آموزان، به آنها مشاوره های فنی می دادند.

اسامی نفرات برتر جشنواره علمی، پژوهشی علامه طباطبایی هفته آینده اعلام می شود.

دانش آموزان در بدو ورود به مدارس علامه طباطبایی یکی از رشته های پژوهشی را انتخاب و در طول سال تحصیلی در آن رشته پژوهشی مطالعه و تحقیق می کنند. این جشنواره در واقع خلاصه ای از تلاش ها و دستاوردهای یک ساله دانش آموزان و مربیان آنها در زمینه های پژوهشی است. 

اخبار پیشنهادی