توصیه هایی معلم ریاضی واحد میرداماد درباره آزمون جامع

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در آزمون جامع ۲۳ مردادماه کدام بخش ها از درس ریاضی را جدی تر مطالعه کنند؟ «سید وحید سیدصالحی» دبیر ریاضی پایه نهم مدرسه در پاسخ به این سوال می گوید: «سوالات درس ریاضی در آزمون جامع پایانی پایگاه تابستانی از فصل اول کتاب یعنی مجموعه ها تا ابتدای احتمال طرح می شود. به دانش آموزان توصیه می کنم بخش های اجتماع، اشتراک و تفاضل مجموعه ها و عملیات ابتدایی روی آن ها را بیشتر مطالعه کنند.»

به گفته معلم ریاضی واحد میرداماد احتمال طرح سوال از این بخش ها بیشتر است: «بخش های مربوط به بحث اجتماع، اشتراک و تفاضل مجموعه ها پتانسیل بیشتری برای طرح سوال دارد و بر اساس آمار امتحانات مختلف، از این بخش ها سوالات بیشتری مطرح می شود به همین دلیل مطالعه کامل و حل تمرینات آن ها بسیار مهم است. البته دانش آموزان نباید بخش های دیگر کتاب را هم دست کم بگیرند.»

روش خواندن ریاضیات برای موفقیت در آزمون جامع، بخش دیگری از حرف های معلم ریاضی مدرسه است. «برای موفقیت در این آزمون ابتدا باید جزوه کلاسی به طور دقیق خوانده شده و همه تمرینات و سوالاتش حل شود. دانش آموزان سپس سوالات تستی که در طی کلاس ها در اختیارشان قرار دادیم را حل کنند. اگر از این دو منبع به خوبی استفاده شود، حل سوالات آزمون جامع برای بچه ها راحت خواهد بود.»

آزمون جامع پایانی پایگاه تابستانی ۲۳ مردادماه ساعت ۸ صبح از درس های علوم (تستی) و ریاضی (تستی و تشریحی) برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی