تجلیل از تیم نجوم واحد میرداماد

از مربی و اعضای تیم نجوم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی که در کمپین جستجوی سیارک شرکت کردند، تقدیر شد. در این مراسم علی ابراهمی سراجی، معلم نجوم و کیان زندیان و رائین سلطانی دانش آموزان واحد میرداماد ضمن دریافت گواهینامه حضور در این کمپین، هدیه ای از سوی مجید نیک دهقان، مدیر واحد میرداماد دریافت کردند.

کمپین جستجوی سیارک از ۲۲ شهریور آغاز شد و تا ۱۸ مهر ادامه داشت. برای هر فرد در طی چهار هفته، چهار سری تصویر از فضا فرستاده شد. آنها باید با آنالیز و تحلیل این عکسها، اجرام مشکوک کشف و گزارش می کردند. علامه ای ها توانستند ۱۷ جرم مشکوک را پیدا کنند. این ۱۷ جرم مشکوک به اسم دانش آموزان و مدرسه علامه طباطبایی ثبت شد.

کمپین جستجوی سیارک توسط سازمان «همکاری بین‌المللی تحقیقات نجومی» با همکاری ۱۷ مرکز تحقیقاتی و دانشگاه و گروه و رصدخانه برگزار و هدایت می‌شود. هرساله ۵۰۰ گروه داوطلب از ۶۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان مشاهدات مهمی از اجرام نزدیک ‌به‌ زمین انجام می‌دهند.

گفتنی است این کمپین از ابتدای زمستان و به مدت یک ماه آغاز می شود و میردامادی ها قصد دارند با تیمی ۵ نفره در آن شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی