تا ساعت دو شب کد زدیم

*گفت و گو با پارسا حقیقت، از اعضای تیم اعزامی رباتیک مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه‌طباطبایی به مسابقات جهانی ژاپن

مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه‌طباطبایی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا محیطی را فراهم کند که هر دانش‌آموزی امکان پرداختن به علاقه خود را داشته باشد. برگزاری کلاس‌های پژوهش از این جمله است. پارسا حقیقت دانش آموز دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه از اعضای تیم ATFاست که در مسابقات ایران اپن ۲۰۱۷ رتبه دوم  رشته rescue simulation  را کسب کرد. در ادامه گفت و گو با پارسا حقیقت را می خوانید.

چه عواملی سبب شد به رشته رباتیک علاقه پیدا کنید؟

رباتیک رشته‌ی جدیدی است و خیلی میان مردم رواج پیدا نکرده و به نظر من  خیلی جالب است.بنابراین به آن علاقه مند شدم .  همچنین  علاقه من به رشته های کامپیوتر و مکانیک باعث شد به این رشته بیشتر علاقه داشته باشم.

چقدر برای این مسابقات وقت گذاشتید؟

ما از آبان ماه یادگیری زبان جاوا و C++ شروع کردیم و سپس به سرور و کد سمپل پرداختیم.

این فرآیند  باعث افت تحصیلی نشد؟

به درسم هیچ لطمه ای وارد نکرد چون در کنارش درسم را هم خواندم. در آینده حتما(باتاکید حتما را می گوید.) این رشته را ادامه می‎دهم، چون یکی از رشته ‌های مورد علاقه‌ام برای ادامه تحصیل ریاضی است و به‌درس ریاضی هم خیلی علاقه دارم.

سطح مسابقات ایران‌اپن چطور بود؟

مسابقات خیلی سطح خوبی داشت و چون رشته دانشجویی در سطح بین المللی بود، شرکت کنندگان از کشورهای مختلف آمده بودند و سطح مسابقات عالی بود، داوری عالی بود، همه چی عالی بود.

فضا و روند این مسابقات چطور بود؟

فضا و روند مسابقات اینگونه بود که ما باید کُدی را آپلود می کردیم و داورها آن را روی سرور اجرا می کردند و براساس هر امتیازی که می آوردیم رتبه بندی می شد . سه نوع رتبه بندی بود . روز اول و دوم چهارتا تیم حذف می شدند و چهارتا تیم دیگر در مسابقات فینال رقابت می کردند.ما در مسابقات فینال رتبه دوم را کسب کردیم.

برای حضور موفق در ژاپن چه برنامه‌ای دارید؟

برای حضور موفق در ژاپن به نظر من بهتر است که از همین الان کلاس هایمان را شروع کنیم ، پشتکار داشته باشیم ودر کُدها تجدیدنظیر کنیم. برای مسابقات جهانی باید کُدهای بهتری بنویسیم.

مدرسه چه امکاناتی در اختیار شما گذاشت؟

مدرسه امکانات خوبی در اختیار ما گذاشته بود. معلم هایی که به نظر من بهترین معلمهای ایران هستند. کلاس های پژوهش، سیستم ها و حمل ونقل. 

از این مسابقات خاطره‌ای هم دارید؟

روز اولی که ما  در مسابقات شرکت کردیم با رتبه ششم به مرحله نیمه نهایی صعود کردیم. با بررسی شرایط فهمیدیم که باید تغییراتی در برنامه خود  داشته باشیم. تا ساعت دو شب کُد زدیم و به معلممان نشان دادیم  تا آنر ا تست کنند. و پس از تایید ایشان کد را آپلود کردیم که خیلی خوب کار کرد و نمره آورد. در مرحله فینال همین روند تکرار شد. تا دو نصفه شب کار کردیم تا توانستیم مقام بیاریم و دوم شویم.

اخبار پیشنهادی