بلندقامتان علامه ای در المپیاد طلیعه نور

مرحله اول مسابقات بسکتبال المپیاد ورزشی طلیعه نور جمعه ۲۹ دی ماه برگزار شد. بلندقامتان نوجوان از صبح جمعه با انرژی و انگیزه زیاد وارد سالن آزادگان در خیابان اشرفی اصفهانی شدند تا مسابقات خود را شروع کنند. طبق برنامه ریزی های کمیته اجرایی المپیاد ورزشی طلیعه نور بازی های پایه هشتم و هفتم صبح جمعه و پایه هشتم و نهم بعد از ظهر برگزار شد.

پایه هشتم؛ حذف پاسدارانی ها

صبح روز جمعه، تیم پایه هشتم واحد گلستان اولین تیمی بود که وارد سالن شد. گلستانی ها به سرعت لباس خود را عوض کردند و وارد زمین شدند. رقیب اول آنها، تیم پایه هشتم واحد پاسداران بود. گلستانی ها بازی را بهتر شروع کردند و از همان ابتدای مسابقه نبض بازی را در دست گرفتند. تیم پایه هشتم واحد گلستان در نهایت ۸ بر ۰ پیروز شد.

مسابقه دوم بین تیمهای پایه هشتم واحد میرداماد و واحد فرمانیه، به دلیل تاخیر واحد میرداماد یک بازی به تعویق افتاد. بنابراین تیم واحد گلستان مجبور شد بازهم به زمین بیاید و با تیم پایه هشتم آبشناسان مسابقه دهد. خستگی گلستانی ها و قدرت تیم آبشناسان باعث شد که نتیجه در نهایت با نتیجه ۱۱ بر۴ به نفع آبشناسان به پایان برسد.

 مسابقه بعدی بین واحد میرداماد و فرمانیه برگزار شد. میردامادی ها که با تاخیر به سالن رسیده بودند به سرعت خود را آماده مسابقه کردند. فرمانیه ای ها در این بازی ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند در برابر بازیکنان بلند قامت میرداماد کاری از پیش ببرند. این بازی در نهایت با نتیجه ۲۱ بر۳ به نفع میرداماد به پایان رسید. در آخرین بازی از پایه هشتم، تیمهای بازنده دو بازی قبل روبروی هم قرار گرفتند. تیمهای واحد پاسداران و واحد فرمانیه در این بازی پا به پای هم پبش رفتند اما در ثانیه های آخر پرتاب دو امتیازی فرمانیه ای ها باعث شد که ۴ بر۲ برنده شوند و به هفته آینده امید داشته باشند. با این نتایج تیم واحد پاسداران از دور مسابقات حذف شد.

پایه هفتم؛ قهرمان سال قبل باخت

مسابقات بسکتبال پایه هفتم سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور با مسابقه تیمهای واحد میرداماد و واحد پاسداران ۱ آغاز شد. این دیدار بازی ساده ای برای پاسدارانی ها بود و آنها موفق شدند در یک بازی کم افت و خیر تیم واحد میرداماد را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. دومین بازی این مسابقات بین تیمهای واحد فرمانیه و واحد گلستان بود که به دلیل غیبت تیم واحد گلستان با نتیجه ۲۰ بر صفر به نفع واحد فرمانیه اعلام شد. فرمانیه ای ها بعد این پیروزی بدون زحمت به تیم واحد آبشناسان رسیدند. تیم پایه هفتم واحد آبشناسان با بازیکنانی بلندقامت و قدرتمند در یک بازی یک طرفه هفت بر صفر تیم واحد فرمانیه را شکست داد و قهرمان سال پیش را به گروه بازنده ها فرستاد. بازی آخر پایه هشتم بین تیمهای واحد میرداماد و واحد گلستان بود که به دلیل حاضر نبودن تیم واحد گلستان با نتیجه ۲۰ بر صفر به نفع میردامادی ها اعلام شد.

پایه نهم و دهم؛ آبشناسانی های بی رقیب

مسابقات بسکتبال پایه نهم و دهم سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور بعداز ظهر جمعه آغاز شد. تعداد کمتر تیمهای شرکت کننده در این پایه و نیز غیبت دو تیم واحد گلستان و واحد شریعتی باعث شد که مسابقات به نحوی متفاوت برگزار شود. طبق جدول بازی نخست بین واحد های میرداماد و گلستان بود که به دلیل غیبت گلستانی ها بازی ۲۰ بر صفر به نفع میرداماد اعلام شد. همچنین بازی دو تیم واحد پاسداران ۲ و واحد شریعتی هم به دلیل غیبت تیم واحد شریعتی ۲۰ بر صفر به نفع تیم واحد پاسداران ۲ اعلام شد. در سومین بازی میردامادی ها باید به مصاف تیم واحد فرمانیه می رفتند. در این بازی دو تیم پابه پای هم باز می کردند و در اغلب دقایق بازی نتیجه مساوی بود. ولی در ده ثانیه آخر این فرمانیه ای ها بودند که با پرتابی سه امتیازی شکست واحد میرداماد را رقم بزنند. در آخرین دیدار پایه نهم و دهم، تیم قدرتمند واحد آبشناسان به مصاف تیم واحد پاسداران ۲ رفت. این بازی برای پاسدارانی ها دیدار سختی بود و در نهایت نتوانستند در برابر بازیکنان قدرتمند آبشناسان مقاومت کنند. این بازی در نهایت با حساب ۲۱ بر۹ به نفع آبشناسانی ها به پایان رسید. جدول برنده ها و بازنده ها به زودی توسط ستاد برگزاری مسابقات اعلام و از طریق سایت و کانال علامه ای ها منتشر می شود.

مرحله بعدی مسابقات بسکتبال سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور روز جمعه ۶ بهمن ماه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی