بزرگترین گروه نوجوان ایران عازم ژاپن شدند

بزرگترین تیم نوجوانان ایران برای شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن،  راهی شهر ناگویا شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی، بزرگترین تیم نوجوانان ایران با حضور هفده دانش آموز مدارس علامه طباطبایی از دبیرستان های پسرانه دوره اول واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان، پاسداران و دبیرستان دوره دوم واحد پاسداران به همراه سه مربی و یک سرپرست، برای حضور در رقابت های جهانی رباتیک، امشب فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد ناگویای ژاپن ترک می‌کنند.

این برای اولین بار است که سه تیم از مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی مجوز حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ را کسب کرده اند. تیم های دانش آموزی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با کسب رتبه در مسابقات رباتیک «ایران اوپن ۲۰۱۷» سهمیه شرکت در مسابقات جهانی ژاپن را بدست آورده اند. در این رقابت ها دو تیم در لیگ شبیه ساز امداد و نجات (Rescue Simulation) و یک تیم در لیگ ربات امداد و نجات (Rescue line) حضور خواهند یافت.

«محمد مالکی»، مسئول واحد پژوهش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی درباره کسب سهمیه اعزام تیم های رباتیک مجتمع به مسابقات جهانی ژاپن می‌گوید: «پیش از این در لیگ امداد و نجات در مسابقات نماینده نداشتیم. هدف گذاری ما برای سال اول کسب حداقل یک سهمیه در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ بود و به کسب مقام فکر نمی‌کردیم. اما سه تیم علامه‌طباطبایی توانستند در اولین تجربه رسمی، سهمیه معتبرترین مسابقات رباتیک جهان را کسب نمایند. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که دانش پژوهان علامه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.»

مسابقات جهانی ربوکاپ (RoboCup)  معتبرترین مسابقه در زمینه‌های رباتیک و هوش مصنوعی است که هر ساله توسط فدراسیون بین المللی ربوکاپ برگزار می‌شود. این مسابقات برای اولین بار به طور آزمایشی در سال ۱۹۹۶ در اوزاکا ژاپن برگزار شد. اما اولین دوره رسمی مسابقات جهانی ربوکاپ یک سال بعد در شهر ناگویای ژاپن برگزار گردید. در ۲۰ سالگی این مسابقات، شهر ناگویا دوباره میزبان ربات ها شده است. مسابقات ربوکاپ در پنج بخش اصلی «لیگ فوتبال»، «ربو کاپ در صنعت»، «امداد و نجات»، «ربوکاپ در خانه» و «لیگ نوجوانان» برگزار می‌شود. بیست و یکمین دوره مسابقات ربوکاپ از سوم مرداد آغاز شده و تا نهم مرداد ادامه می‌یابد.

تیم های ربات فوتبالیست علامه طباطبایی سال گذشته در رقابت های رباتیک اتحادیه اروپا به مقام های سوم و چهارم رسیدند. همچنین در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ لایپزیک در آلمان، تیم کو اسپیس (Co-space) علامه طباطبایی موفق شد در بخش بهترین ارائه فنی به مقام اول دست یابد.

امسال نیز دو نماینده علامه طباطبایی در لیگ شبیه ساز امداد و نجات در مسابقات «ایران اوپن ۲۰۱۷»، توانستند به مقام های دوم و چهارم برسند. این بهترین عملکرد تیم های ایرانی حاضر در لیگ شبیه ساز امداد و نجات بود. در این لیگ تیم‌های ترکیه و چین، اول و سوم شدند. دانش آموزان تیم‌های علامه طباطبایی در مسابقات پیش رو باید با دانشجویان رقابت کنند. همچنین تیم ربات امداد و نجات علامه طباطبایی با قهرمانی در لیگ مقدماتی (زیر ۱۴ سال) و نایب قهرمانی در مجموع دو لیگ مقدماتی و پیشرفته، جواز حضور در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ را کسب کرد.

دو تیم شرکت کننده در لیگ شبیه ساز امداد و نجات با ترکیب «برنا برازنده»، «پارسا حقیقت»، «دانیال غیاثوند»، «سیدرضا وزیری نژاد»، «شهداد خاکپور» در قالب تیم ATF و «آرین کوچک دزفولی»، «ماهان اوتادی»، «علی خیرخواه»، «آرمین گرامی»، « سام رسولی»، «سپهر شریف شوشتری» در قالب تیم Allameh tabatabaei در مسابقات شرکت می‌کنند.

تیم ربات امداد و نجات نیز با ترکیب «عرفان ریاضتی»، «پارسا پیاده»، «ایلیا قاهری بدر»، «نیما غیاثوند»، «علی ترکمن» و «امید قشلاقیان» نیز اعضای تیم ربات امداد و نجات علامه طباطبایی هستند. همچنین «محسن نصرتی» و «محمد رفیعی» مربیان فنی این تیم و «محمد مالکی»، بعنوان مسئول واحد پژوهش مجتمع، تیم های اعزامی به ژاپن را همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی