برگزاری جلسه انتخاب اعضای انجمن اولیا و مربیان آبشناسان

مجمع عمومی انتخابات اعضای انجمن اولیاء و مربیان بعدازظهر سه شنبه ۳ مهر در سالن آمفی تئاتر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار شد.

در این جلسه «مصطفی جوادزاده» قائم مقام مجتمع علامه طباطبایی و مدیر واحد آبشناسان گفت: «ما بدون تعلل در اولین روزهای سال تحصیلی مجمع عمومی انتخابات اعضای انجمن اولیاء و مربیان را برگزار می کنیم چون در سه ماهه اول فشار کاری در مدرسه بسیار است و می خواهیم از نظرات اولیا بهره مند شویم. جلسات راه گشایی با اعضای انجمن اولیا و مربیان سال گذشته داشتیم و تصمیمات مهمی گرفته شد.»

وی افزود: «همسان سازی تصمیمات در مجتمع علامه طباطبایی با تعداد مدارس زیاد بالا کار پیچیده ای است. با این حال برخی از تصمیماتی که گرفته شد در سطح مدارس مجتمع هم به اجرا درآمد، مثل حذف تکلیف های عید که مخالفانی داشت اما یکی از تصمیماتی بود که از دل انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان بیرون آمد.»

جوادزاده با بیان اینکه نظر اولیا باعث می شود که مسائل واقعی و ملموس شوند گفت: «زاویه دید اولیا نسبت به مسائل مدرسه متفاوت است و وقتی توامان بررسی شود باعث تصمیم گیری های موثرتری می شود.»

او ابراز امیدواری کرد که با حضور و انتخابهای خوب والدین مانند سال گذشته انجمن اولیا و مربیان قوی و کارآمدی را در واحد آبشناسان شاهد باشیم.

ارائه گزارش سال گذشته توسط رییس انجمن

«نیما مرکباتی»، رییس انجمن اولیا و مربیان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ گزارشی از عملکرد انجمن اولیا و مربیان در سالی که گذشت ارائه کرد. وی گفت: «در سال تحصیلی گذشته ۱۰ جلسه برگزار شد که خروجی این جلسات ۴۲ مصوبه در زمینه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی بود. لازم به ذکر است که ۹۰ درصد این مصوبات در زمان های مقرر شده توسط مسئولین مدرسه اجرا شد.»

مرکباتی ضمن اشاره به اهمیت بحث آموزش و صرف عمده زمان جلسات برای بررسی راه های بهبود در حوزه آموزشی، سرفصل هایی را که در جلسات مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفتند، عنوان کرد: «تاکید بر اجرای آزمون های مفهومی و تشریحی و کاهش استرس آزمون های رقابتی، تاکید بر آموزش مفهومی دروس، ارائه درسنامه ها و سرفصل های آموزشی ، اهمیت ثبت ساعت های مطالعه در کارسنج، تکالیف عید و آزمون ورودی، زمان آزمون جامع اسفند، تاکید بر مسئولیت پذیری دانش آموزان، مشارکت در برگزاری جلسات آموزشی انتخاب رشته پایه نهم و آزمون های وروردی مدارس برتر.»

به گفته مرکباتی موارد فرهنگی و تربیتی که در جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت عبارتند از: «مشارکت فکری و تصمیم گیری در مورد مقصد و نحوه برگزار اردوهای درون شهری و برون شهری و اردوی پدرها و پسرها، مشارکت در برگزاری جشنواره خیریه غذا و مراسم رسمی و مذهبی و آیینی، مشارکت در جشن روز معلم و جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه نهم، پیشنهاد تهیه مجله فارغ التحصیلان  پایه نهم.»

او در انتهای صحبتهای خود از مسئولان به  خاطر حفظ امنیت محیط پیرامون مدرسه تشکر و ابراز امیدواری کرد که اعضای انجمن اولیا و مربیان امسال در انجام ماموریت خود موفق باشند.  

تقدیر از اعضای انجمن سال گذشته

در بخش دیگری از مراسم اعضای انجمن سال گذشته معرفی شدند و به عنوان یادبود لوح تقدیر و یک کتاب نفیس از هنر اسلامی در ایران دریافت کردند. پس از آن نوبت به معرفی نامزدهای حضور در انجمن اولیا و مربیان رسید. نامزدها پس از معرفی به حاضران در جلسه مدت کوتاهی وقت داشتند تا برنامه های خود را برای حضار شرح دهند.

حاضران به ۱۱ نفر رای دادند

انتخابات انجمن اولیا و مربیان پس از انتخاب هیئت رییسه سنی انجام شد. برگه های رای گیری ابتدای جلسه بین اولیا توزیع شد. حضار در جلسه از بین ۲۵ نامزد ۱۱ نفر را انتخاب کرده و برگه رای را به همراه برگه نظرسنجی در حضور هیئت رییسه سنی به داخل صندوق رای انداختند. از بین ۱۱ نفر انتخاب شده ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی البدل معرفی می شوند. نتیجه انتخابات به زودی از طریق سایت و کانال اطلاع رسانی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی اعلام می شود.

اخبار پیشنهادی