برگزاری اردوی اصفهان برای دختران پاسدارانی

اولین اردوی برون شهری دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار شد. دختران پاسدارانی از پایه هفتم و هشتم، ۱۳ تا ۱۶ مرداد در این اردو به شهر اصفهان سفر کردند.

از آشنایی با اماکن تاریخی تا تفریح و خرید سوغاتی

پاسدارانی ها دوشنبه شب با قطار به سمت اصفهان راه افتادند و بازدیدهایشان از شهر را صبح سه شنبه آغاز کردند. در روز اول به باغ پرندگان، کلیسای تاریخی وانک، میدان و بازار نقش جهان، سی و سه پل و پل خواجو رفتند. دانش آموزان در بازدید از مکان های تاریخی با پیشینه و تاریخ ساخت آن ها نیز آشنا شدند. روز دوم اردو با بازدید از کاخ چهلستون، مسجد امام و مسجد تاریخی شیخ لطف الله آغاز شد. دختران پاسدارانی همچنین در میدان نقش جهان کالسکه سواری کردند. بازدید از حمام سنتی علی قلی آقا، آتشگاه و منارجنبان برنامه روز آخر اردوی دانش آموزان واحد پاسداران در اصفهان بود. دانش آموزان جمعه صبح به تهران بازگشتند.

کسب تجربه مستقل بودن

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران خاطرات خوبی از اردوی اصفهان دارند. «نازنین رقیه هلالی» از پایه هفتم می گوید: «اردوی اصفهان پر از خاطرات خوب است ولی بهترین قسمت آن بخش خرید سوغاتی بود. دوست دارم در اردوهای بعدی فرصت بیشتری برای خرید در اختیارمان قرار گیرد.» حس استقلال از جمله تجربیاتی است که دانش آموزان در این سفر کسب کرده اند. «یگانه تیموری» از پایه هفتم هم می گوید: «این اردوها باعث می شود که دانش آموزان تجربه زندگی دور از پدر و مادرشان داشته باشند و مستقل بودن را تجربه کنند.»

اصفهان چطور مقصد اردو شد؟

«زینب کمال الدین» مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره نحوه انتخاب شهر اصفهان به عنوان مقصد اردو می گوید: «ابتدا با توجه به شرایط آب و هوایی در آبان ماه، شهرهایی را انتخاب کردیم. ملاک انتخاب این بود که شهرها از نظر تفریحی، گردشگری، علمی و آموزشی برای گروه سنی نوجوان جذاب باشند. سپس شهرهای مدنظر را برای تبادل نظر بیشتر در جلسه انجمن اولیا و مربیان مطرح کردیم. در این جلسه درباره سیستم حمل و نقل با قطار، فضای اقامتی مناسب، مکان های دیدنی، هزینه سفر و رستوران های برتر هر شهر صحبت شد و در نتیجه اصفهان را برای برگزاری اردو انتخاب کردیم.»

کمال الدین درباره اهداف برگزاری اردوهای برون شهری برای دختران علامه ای می گوید: «ایجاد فضای با نشاط، برقراری ارتباط صمیمانه و موثر دانش آموز با فضای مدرسه، ایجاد روحیه مستقل و متکی به خود، آشنایی دانش آموزان با مکان های تاریخی و معماری و دارای جذابیت گردشگری از جمله اهداف برگزاری اردوها در دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران است.»

اخبار پیشنهادی