برترین های جشنواره ۲۰۰۰ نفری قرآنی «بهشت انس»

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی «بهشت انس» شنبه ۵ اسفند ماه در سال همایش های مجتمع آبشناسان برگزار شد. «حاج حسن توفیق حق»، عضو هیئت موسس مجتمع علامه طباطبایی، «یاسر توفیق حق»، مدیر عامل موسسه و مدیران واحدهای تابعه به همراه مربیان فرهنگی، دانش آموزان و خانواده های آنها در این برنامه حضور داشتند.

حدود ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه در مرحله اول ششمین جشنواره قرآنی بهشت انس شرکت کردند و  ۲۰۰ نفر از دانش آموزان برتر به مرحله دوم راه یافتند. حفظ موضوعی قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، اذان، مفاهیم، احکام و نهج البلاغه رشته هایی بودند که علامه ای ها در آن شرکت داشتند. 

مقدمه ای برای عمل به قرآن

«حاج حسن توفیق» حق عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی سخنران اختتامیه جشنواره بهشت انس بود. ایشان گفتند که عمل به قرآن از اهداف اصلی چنین مراسمی است. «برگزاری مراسمی مانند جشنواره بهشت انس مقدمه ای برای فهم و آگاهی و از همه مهمتر عمل به قرآن است. سعادت همه شما دانش آموزان از این راه به دست خواهد آمد.»

حاج حسن توفیق حق توصیه ای هم به دانش آموزان علامه ای داشت: «به هر میزان که شما دانش آموزان به مسائل قرآنی علاقه نشان دهید مسئولیت ما برای سرمایه گذاری در این مسیر بیشتر می شود.»

اختتامیه ۳۵۰ نفری

«هادی ربیعی» دبیر ستاد قرآن مجتمع علامه طباطبایی در مورد ششمین جشنواره قرآنی بهشت انس گفت: «جشنواره امسال از نظر کیفی و کمی رشد چشم گیری داشت. امسال در مرحله اول حدود دو هزار نفر و در مرحله دوم بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان علامه ای با هم به رقابت پرداختند. در بعضی رشته ها مثل احکام و نهج البلاغه رقابت ها آنقدر  نزدیک بود که داوران را متقاعد کرد که به ۵ نفر جایزه نفر اول داده شود.»

ربیعی درباره جوایز امسال اظهار داشت: «در مراسم اختتامیه که حدود ۳۵۰ نفر در آن حضور دارند به ۵۳ نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم جایزه می دهیم. این موضوع نشان می دهد تعداد دانش آموزان که در رشته های مختلف با کیفیت بالا فعالیت می کند نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است که این موضوع باعث مباهات مجموعه علامه طباطبایی است.»

دبیر ستاد قرآن مجتمع علامه طباطبایی گفت سال آینده برنامه ویژه ای در جشنواره بهشت انس اجرا خواهد شد: «برای سال بعد همه دانش آموزان علامه ای را در این مسابقه سهیم خواهیم کرد. رشد کیفی دانش آموزان علامه ای در رشته های مختلف، انگیزه کادر اجرایی این جشنواره را افزایش می دهد.»

پیش از آغاز اهدای جوایز به نفرات برتر گروه سرود دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد آبشناسان دو سرود برای حاضران اجرا کردند. این دو سرود «شکوه جاویدان» و «روح سپیده» نام دارند و به گفته «سید رسول آل احمد» معلم سرود این مدرسه تمرین آنها برای اجرا در این مراسم بیش از ماه به طول انجامیده است.

۵۳ جایزه برای بهترین ها

در رقابتهای دبیرستان های دوره اول و در رشته قرائت قرآن «صالح رکنی» از واحد پاسداران، «محمد حسین نصیرزاده» از واحد آبشناسان، «علی رستمی» از واحد فرمانیه، «فرزاد نوروزی» از واحد آبشناسان و «سید محمد موسوی» از واحد گلستان به ترتیب پنج نفری بودند که بهترین نتایج را به دست آوردند.

در رشته حفظ ۴ نفر به عنوان نفرات برتر شناخته شدند. در این رشته «پارسا پورکمال» از واحد میرداماد رتبه اول را به دست آورد. همچنین «امیرمحمد قربانی» از واحد فرمانیه، «سیدمحمد موسوی» از واحد گلستان و «ابوالفضل وجگانی» از واحد فرمانیه به عنوان نفرات دوم تا چهارم جوایزی دریافت کردند.

در رشته مفاهیم «پارسا بشارتی» از واحد میرداماد رتبه نخست را کسب کرد و «آریا امیر معینی» و «علی بدیعی فرد» هر دو از واحد میرداماد هم به طور مشترک دوم شدند. «علی ارشدی» از واحد آبشناسان به مقام سوم و «اشکان وفایی» و «علی رفعت خواه» از واحد میرداماد هم مشترکا به مقام چهارم رسید.

در رشته اذان «حسین حاج باقری» و «مهیار چهار نظم» هر دو از واحد آبشناسان جوایز اول و دوم را دریافت کردند. همچنین «آریا وارسته» از میرداماد به مقام سوم دست یافت.

در رشته احکام پنج نفر همزمان به عنوان نفر اول معرفی شدند. «محمد صدرا جعفرابادی» از واحد پاسداران، «علی رستمی» از واحد فرمانیه ، «حسین یعقوبی زاده»، «سینا رجبی» و «علی بدیعی فرد» از واحد فرمانیه به عنوان نفرات برتر این رشته انتخاب شده و جوایز خود را دریافت کردند.

در رشته نهج البلاغه «مانی مصلحی» از فرمانیه اول و «علی رفعت خواه»، «سید ارمیا میرمحمدی» و امیر علی اسدی» هر سه از واحد میرداماد هم دوم تا پنجم معرفی شدند. «بهراد جهانی» و «امیررضا فیض آبادی» از آبشناسان هم به صورت مشترک رتبه پنجم را کسب کردند.

برترین های دبیرستان های دوره دوم

در رقابتهای دبیرستان های دوره دوم ۲۴ نفر جایزه گرفتند. در رشته قرائت «رضا ایران بخش» از پاسداران به مقام اول رسید. «امیررضا هدیه لو» از واحد آبشناسان دوم و «امیررضا اسماعیل افجه» از واحد پاسداران، «امیر حسین آذرمه» از واحد آبشناسان و «مسیح علی فهامی» از واحد فاطمی به عنوان نفرات سوم تا پنجم معرفی شدند.

در رشته حفظ به رای داوران، «ارشیا بیرک ابادی» به عنوان نفر چهارم انتخاب شدند. در رشته مفاهیم «محمد امین سوادکوهی» از واحد کارگر، «امیرحسین جوکار» از واحد آبشناسان، «امیرحسین مجتهدی» از واحد فاطمی، «علیرضا اربابی» از واحد فاطمی و «امیرحسین عسگری» از واحد کارگر به ترتیب اول تا پنجم شدند.

در رشته اذان «امیرحسین مجتهدی» و «بهراد علمی» هر دو از واحد فاطمی اول و دوم و «امیر حسین اذرمه» از واحد آبشناسان به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

در رشته احکام «علی رضایی» از واحد کارگر به مقام اول رسید. «امیرحسین کبیری» از واحد پاسداران دوم و «علی خوب دل» از واحد آبشناسان به مقام سوم دست یافت. همچنین «امیرحسین خرم منش» و «آرمان رجب زاده» از پاسداران جوایز نفر چهارم را دریافت کردند.

در رشته نهج البلاغه «امیرپارسا حقیقی» از واحد کارگر، «علی رضایی از واحد کارگر، «امیرحسین کبیری» از واحد پاسداران، «امیرحسین خرم منش» از واحد پاسداران و «سهیل مساعد» از واحد آبشناسان به ترتیب اول تا پنجم شدند.

اخبار پیشنهادی