برای تکرار موفقیت در ژاپن هستیم

مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن از سه شنبه، ۳ مرداد آغاز شده است. تیم های علامه طباطبایی به نمایندگی از ایران به ژاپن اعزام شده اند. در فاصله چند روز قبل از اعزام تیم های رباتیک علامه طباطبایی به مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ در محل اردوی آماده سازی با اعضای تیم های اعزامی گفت و گو کردیم. در این گزارش صحبت های اعضای تیم allameh tabatabaei  را می خوانید. این تیم در لیگ شبیه ساز امداد و نجات رقابت می کند.

«آرین کوچک دزفولی» سال گذشته در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان شرکت کرده و جزو باتجربه های تیم اعزامی به مسابقات است. «ما یک بار این مسیر را تا انتها رفته ایم و تجربه کافی داریم. درست است که در لیگ جدید شرکت کردیم و باید با دانشجوها رقابت کنیم، اما اصلا حریف دست و پا بسته ای برای تیم ها نیستیم.»

آرین می گوید فشار زیادی روی آنها است، چه در ایران و چه در ژاپن. اما این فشارها برای کسب موفقیت لازم است.  

او از بچه های تیم پشتیبان که در ایران می مانند می گوید: «بچه های تیم پشتیبان که در ایران اوپن شرکت کردند به ما کمک زیادی کردند تا با این لیگ آشنا شویم. ما در رشته کو اسپیس کار کردیم که مانند لیگ امداد و نجات فقط با برنامه نویسی سر و کار دارد اما تفاوت هایی هم وجود دارد که تیم پشتیبان آنها را برای ما شرح دادند.»

آرین با مکانیک و الکترونیک و به طور کلی ساخت ربات حقیقی میانه خوبی ندارد. او فضای مجازی و برنامه نویسی را بیشتر دوست دارد.

سال گذشته آرین عنوان بهترین ارائه فنی را کسب کرده و امسال قصد دارد این مقام را تکرار کند. «می خواهم به ژاپن بروم تا دوباره مقام بهترین ارائه فنی را بگیرم. شاید اول شدن در کل مسابقات سخت باشد اما مقام بهترین ارائه فنی دور از دسترس نیست.»

من پلیس هستم

سام رسولی دیگر عضو تیم علامه طباطبایی است. ذهن او به حدی درگیر برنامه نویسی است که وقتی از او پرسیدم در چه بخشی کد می زند جواب داد: «من پلیس هستم.»

نگاه او از ابتدا به کلاسهای پژوهش جدی بود. او می گوید: « از وقتی که در کلاسها شرکت کردم و برای مسابقات آماده شدم گوشه چشمی به ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن داشتم و بهش فکر می کردم.»

سام چون قبلا برنامه نویسی کار نکرده بود این رشته را انتخاب کرد تا یک رشته جدید بیاموزد. ربات ایده آل سام رباتی است که در جراحی ها به کمک پزشکان بیاید و خطای جراحی را به صفر برساند.

بزرگترین امتیاز، یادگیری برنامه نویسی

ماهان اوتادی از اعضای اعزامی به ژاپن است. او می گوید: « ایران اوپن ۲۰۱۷ تقریبا هم سطح مسابقات جهانی بود و رقیبهای سختی با ما رقابت کردند. ما در رقابتی سخت و نزدیک توانستیم سهمیه ژاپن را کسب کنیم.»

یادگیری برنامه نویسی نکته ای است که ماهان با آن اشاره می کند:« یادگیری برنامه نویسی بزرگترین امتیاز شرکت در این مسابقات است. جدا از شرکت در مسابقات معتبر و کسب افتخار، برنامه نویسی در آینده هم به درد ما می خورد. ضمن اینکه رزومه خوبی برای تحصیلات ما در آینده است.»

کاروان اعزامی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با ۲۱ نفر روز یکشنبه ایران را به مقصد ژاپن ترک کرد. مسابقات اصلی ربوکاپ ۲۰۱۷ روز پنج شنبه ۵ مرداد آغاز می شود و تا یکشنبه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی