با حمایت خانواده و مدرسه به هدفم می‌رسم

گفت و گو با عضو تیم رباتیک اعزامی به ژاپن

شهداد خاکپور دانش آموز دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد فرمانیه از اعضای تیم ATFدر مسابقات ایران‌ اپن ۲۰۱۷ و از اعضای اعزامی به مسابقات جهانی ژاپن است. او مشتاق یادگیری و علاقه مند به حوزه رباتیک است. 

آقای خاکپور، چرا این رشته را برای کلاس های پژوهش انتخاب کردید؟ 
به علت علاقه ای که به کامپیوتر داشتم و همچنین  از طرف خانواده تشویق شدم. برای همین این رشته رو انتخاب کردم و واقعا هم بهش علاقه دارم.

برای مسابقات ایران اپن چقدر زمان گذاشتید؟
برای مسابقات ایران‌اپن روزانه ۵ تا ۶ ساعت روزانه به جز مسابقات وقت گذاشتیم. چون این  دوران همزمان با  عید نوروز و بعد از  آن بود فشار درسی نداشتیم و به طور کلی به درسم لطمه ای خاصی نزد. 

در آینده چه شغل و رشته دانشگاهی را انتخاب می کنید؟
به خاطر علاقه زیادی که به این رشته دارم دوست دارم که در آینده هم دنبالش کنم و به عنوان رشته و شغلم از آن استفاده کنم. 

مسابقات ایران اپن را چطور دیدید؟
ما با تیم ATF در مسابقات شرکت کردیم و در رشته rescue simulation  مقام دوم ایران اپن را آوردیم و بهترین نماینده ایران شدیم. واقعا مسابقات جو خوبی داشت و از مسابقات راضی بودیم. به خاطر شرکت تیم ها از کشورهای مختلف خیلی فضای جالبی بود و آشنا شدن با  افراد خارجی در این کار تجربه جدیدی برای من بود. 

مسابقات ژاپن در پیش است، برنامه ی جدیدی برای شرکت در مسابقات دارید؟
ژاپن کشوری است که تکنولوژی قوی دارد و شرکت کنندگان در این مسابقات خیلی قوی‌تر هستند پس باید خیلی وقت بیشتری برای این کار بگذاریم. برای همین ما سعی می کنیم کُدهایی که قرارهست ارائه بدهیم را بازنویسی کنیم تا هم عملکرد بهتری داشته باشیم و هم مقام‌های بهتری در ژاپن کسب کنیم. 
در آخر هم می خواستم از مدرسه هم بابت امکاناتی که در اختیار ما گذاشته بود تشکر کنم.

اخبار پیشنهادی