انوار الهی، جشنی برای تکریم بزرگترهای خانواده

ششمین دوره جشن «انوار الهی در خانواده من» به مناسبت شب یلدا و با حضور پدر بزرگ ها، مادر بزرگ ها، پدران و مادران برگزار می شود.

در این جشن علاوه بر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، دانش آموزان و خانواده های آنها از دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران هم حضور دارند.

حجت حضرتی، مدیر واحد گلستان درباره حضور دو مدرسه در جشن به خبرنگار مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «امسال با توجه به کم شدن تعداد دانش آموزان مدرسه و احتمال این که سال بعد واحد گلستان به مکان دیگری منتقل شود و دانش آموزان جدیدی وارد مدرسه شوند، تصمیم گرفتیم برگزاری جشن انوار الهی را به دیگر مدارس انتشار بدهیم. این هدف در چند سال گذشته مد نظر ما بوده و در دعوت مهمانان نیز به این نکته توجه کردیم که بتوانیم احترام و قدردانی از بزرگترها که جشن انوار الهی یکی از مصادیق آن است را در بین مدارس و نهادهای دیگر گسترش دهیم. فقط به مدارس اکتفا نکردیم و نماینده های کارخانه ها یا ادارات را هم برای شرکت در این جشن دعوت کردیم.»

وی در مورد دستاوردهای برگزاری شش ساله جشن نوار الهی گفت: «این جشن جایش را بین خانواده های گلستانی باز کرده است به طوری که هر سال چند نفر از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از شهرستان های دور و نزدیک فقط برای شرکت در این جشن به تهران می آیند. معتقدم علت رفع شدن بسیاری از مشکلات در واحد گلستان، همراهی خوب خانواده هاست و یکی از دلایل همراهی خانواده ها برگزاری این جشن و ارج نهادن به خانواده ها است.»

حضرتی درباره هدف برگزاری جشن انوار الهی توضیح داد: «رسالت آموزش و پرورش یاد دادن مهارت هایی است که بتوانند سالم زندگی کنند. اگر به بچه ها احترام به بزرگتر را بیاموزیم در بهتر شدن سبک زندگیشان تاثیر خواهد داشت. با توجه به تغییر سبک زندگی خانواده ها و دوری از صله رحم، این جشن می تواند تا حدودی جایگزین دور هم جمع شدن ها و مهمانی های خانواده ها باشد. این الگویی است که ما به آن رسیده ایم و قصد داریم آن را گسترش دهیم. اگر الگوی دیگری به ما پیشنهاد شود هم از آن استقبال می کنیم.»

ششمین دوره جشن انوار الهی روز پنجشنبه ۲۸ آذر در سالن همایشهای هتل ارم برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی