انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی آنلاین

«با آنلاین شدن مدارس و ادامه روند آموزش از خانه، بسیاری از دیگر جنبه های مدرسه به فراموشی سپرده شد. دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران اما مدرسه ای است که دیگر جنبه های مدرسه را هم به محیط آنلاین منتقل کرد.» این را «علی بهنام» عضو انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران می گوید. بهنام درباره جلسات انجمن اولیا و مربیان این واحد می گوید: «انجمن اولیا و مربیان یکی از بخش های اساسی هر مدرسه ای است. مجازی شدن آموزش خللی در انجمن اولیا ومربیان واحد پاسداران ایجاد نکرد. جلسات بنا به مصوبه اعضای انجمن، در چهارشنبه ابتدای هر ماه برگزار شد. در شرایطی که امکان برگزاری حضوری بود، جلسات با حضور همه اعضا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در مقاطع زمانی حساس هم جلسات به صورت آنلاین برگزار شد.»

به گفته بهنام، محتوای جلسات به سه دسته تقسیم میشد: «موضوعات جلسات انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران، عمدتا به سه دسته کلی قابل تقسیم بود. دسته اول مصوباتی بود که از سمت مدیر مدرسه در جلسات ارائه و به بحث و گفت و گو گذاشته میشد. مراسم ها و مناسبت های ملی و مذهبی، دیگر محتوای جلسات انجمن بود. بسیاری از این مناسبت ها به صورت آنلاین برگزار شد. اولیا و اعضای انجمن هم چه فیزیکی و چه بسط فعالیت های مدرسه، تلاش کردند. صحبت درباره دغدغه های اولیا و برنامه ریزی برای رفع نگرانی ها، دیگر محتوای این جلسات بود. علاوه بر این در فعالیت هایی در قالب خیریه هم فعالیت های منظمی توسط تیم فرهنگی مدرسه برنامه ریزی شد که با همکاری اولیا و اعضای انجمن به خوبی برگزار شد.»

وظایف انجمن با توجه به آنلاین شدن مدرسه، تغییر کرد. عضو انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران در این باره می گوید: «جنس نگرانی های اولیا با توجه به مدل آموزشی مجازی، به نسبت سال های گذشته تغییر کرد؛ بنابراین تمام تلاش ما انتقال این نگرانی ها به تیم مدیریتی مدرسه بود. نوع جدید آموزش، مشکلات اینترنت و ارتقا کیفیت آموزشی دانش آموزان از نگرانی هایی بود که تیم مدیریتی واحد پاسداران این دغدغه ها را تا حدودی برطرف کرد.»

بهنام در انتها درباره تجربه آموزش آنلاین می گوید: «آموزش آنلاین به شکل غافلگیرکننده ای به سیستم آموزشی مدارس ایران تحمیل شد. با توجه به کافی نبودن زیر ساخت ها در ابتدا با مشکلاتی مواجه بودیم ولی بعدها این مشکلات بسیار کمتر شد. از نظر من مهم ترین بخش آموزش آنلاین، رسیدن دبیران به صد درصد توانمندی هایشان در این حوزه است تا در کنار زیر ساخت های فنی، سطح علمی دبیران هم پیشرفت کند. به هر حال در کنار تمامی معایب آموزش آنلاین، این آموزش را در مدارس ایران اتفاق مثبت و خوبی می دانم که ولی نیاز به کارایی و اثربخشی بیشتری دارد.»

اخبار پیشنهادی