افزایش خلاقیت و سرعت حل سوال با آزمون های مختلف

یکی از مهمترین دغدغه والدین در آغاز سال تحصیلی نحوه آماده سازی دانش آموزان برای امتحانات نهایی و ورود به پایه و مقطع بالاتر است. دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران به صورت هفتگی و ماهانه آزمونهای مختلفی برگزار می کند که هر کدام از آنها با اهداف خاصی طراحی شده اند.

یعقوب امانی مشاور پایه هفتم واحد پاسداران در گفتگو با خبرنگار سایت علامه می گوید آزمون ها، برای آماده کردن آموزشی و علمی بچه ها، دو دسته هستند. «یک دسته از آزمونها آنهایی هستند که به صورت هماهنگ و توسط مجتمع علامه برگزار می شوند. دانش آموز با این آزمون می تواند جایگاه خود را در بین همه دانش آموزان مجتمع علمی، آموزشی علامه طباطبایی از نظر علمی بشناسد. این کار باعث می شود که برنامه ریزی های خود را بر اساس نتایج آن تنظیم کند.»

امانی درباره جزییات این آزمون می گوید:«آزمونهای هماهنگ مجتمع به دو صورت تستی و تشریحی برگزار می شود. سوالات تشریحی برای آموزش مفاهیمی هستند که علم واقعی دانش آموز را ارزیابی کنند و سوالات تستی مربوط به نکته های درسی و همچنین آموزش تمرکز و دقت هستند.»

امانی درباره آزمون های داخلی مدرسه می گوید:« دسته دوم آزمونهایی هستند که به صورت داخلی و درون مدرسه ای برگزار می شود. این آزمون ها سه هدف را دنبال می کنند. دسته اول، صرفا علم دانش آموز را اندازه نمی گیرند بلکه مدیریت زمان و سرعت حل سوال را در بچه ها افزایش می دهند. مثلا چند سوال ریاضی به آنها داده شده و زمانی کمتر از زمان معمول برای حل آنها در نظر گرفته می شود. در این آزمون دانش آموز یاد می گیرد علاوه بر سرعت بالا، دقت و تمرکز خود را هم افزایش دهد.»

یعقوب امانی مشاور پایه هفتم واحد پاسداران از آزمون های داخلی می گوید که با هدف ارزیابی علم و خلاقیت دانش آموزان برگزار می شود: « آزمونهایی داریم که علم مستقیم دانش آموز را ارزیابی می کنند مانند امتحان هایی که دقیقا از جزوه و کتاب مطرح می شود. دسته دیگر هم آزمون خلاقیت هستند. این آزمون بیشتر مختص به درس های استدلال و هندسه است که برای تقویت خلاقیت برگزار می شود.» آزمون های دیگری که در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران برگزار می شود آزمون هایی هستند که بدون اطلاع قبلی برگزار می شوند تا دانش آموزان هر روز خود را برای یک امتحان آماده نگه دارند.

اخبار پیشنهادی