اختراع دانش آموز گلستانی چه کار می کند؟

افشین ادبی دانش آموز پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در مسابقات اختراعات برتر NRCT تایلند مدال طلا را کسب کرد. او همچنین یک جایزه ویژه از کشور اندونزی دریافت کرد.

او در مورد اختراع جدید خود به خبرنگار مجتمع علامه طباطبایی گفت: «اختراع من مربوط به علم پزشکی است. کاری که انجام می دهد بهبود بخش آندوسکوپی با استفاده از خواص بایونیک (زیست فنی) حیوانات است. من قابلیت ها و ویژگی های حیوانات را مطالعه می کنم که برای اختراع وسایل جدید بسیار کارساز هستند. در ساخت این دستگاه جدید هم از قابلیت حشره آب دزدک استفاده کردم که می تواند روی آب بایستد.»

وی افزود: «این دستگاه با ابعاد یک سانتی متری خود دوربین ۳۶۰ درجه دارد. پس از این که شخص بیمار آن را قورت داد روی مایعات معده می ایستد و عکس های داخل معده را به صورت WIFI  ارسال می کند. با این کار انجام آندوسکوپی بسیار راحت تر از روش های دیگر انجام می شود.»

او پیش از این اختراع دیگری هم داشته که در مسابقات بین المللی مقام های متعددی کسب کرده است. اختراع این دانش آموز، یک تشک آبی است که با فرستادن امواج الکترومغناطیس باعث ایجاد حس آرامش در فرد شده و خواب او را عمیق تر می کند. 

اخبار پیشنهادی