آشنایی اولیای واحد دخترانه پاسداران با مدیریت و کادر اجرایی مدرسه

مراسم معارفه مدیر و کادر اجرایی جدید دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با حضور اولیای دانش آموزان، سه شنبه ۱۰ تیرماه  برگزار شد. در این مراسم خانواده دانش آموزان با کادر اجرایی جدید مدرسه، سیاست ها و برنامه های واحد دخترانه پاسداران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آشنا شده و کارنامه نیمسال دوم تحصیلی فرزندانشان را هم تحویل گرفتند.

«ناصر سلامی» دستیار اجرایی قائم مقام مجتمع علامه طباطبایی و «محسن ایرجی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی، میهمانان ویژه مراسم معارفه در واحد پاسداران بودند.

تقویت برنامه های مهارت محور

در ابتدای این مراسم «محسن ایرجی» درباره سیاست ها و برنامه های آموزشی مجتمع علامه طباطبایی توضیحاتی ارائه داد. ایرجی ابتدا درباره «رویکرد مهارت محور در برنامه های آموزشی و تقویت تفکر انتقادی در دانش آموزان» برای اولیا صحبت کرد. «حرکت به سمت برنامه های آموزشی مبتنی بر آموزش مفاهیم و کابردی سازی علوم مختلف»، بخش دیگری از صحبت های مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی بود.

اجرای برنامه های برای رشد چند جانبه دانش آموزان

در ادامه این مراسم، «نجمه قنبری» مدیر واحد پاسداران سیاست های مدرسه در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد. او رشد متوازن و چند جانبه دانش آموزان را برنامه مهم مدرسه در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: «برنامه های دبیرستان دخترانه دوره اول واحد پاسداران در سال تحصیلی جدید مبتنی بر رشد همه جانبه دانش آموزان است. انتخاب دبیران، چینش کلاس های آنلاین و برنامه های مختلف فرهنگی و پژوهشی که امسال در مدرسه برگزار می شود، برای رسیدن به این هدف طراحی شده است.»

انتخاب رشته پایه نهمی ها بخش دیگری از صحبت های قنبری برای اولیا بود: «امسال دانش آموزان ورودی پایه نهم باید آماده انتخاب رشته باشند. برنامه های مدرسه برای پایه نهمی ها، از جمله انتخاب دبیران و محتواهای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی که به صورت آنلاین از ابتدای پایگاه تابستانی ارائه می شود، در راستای این هدف خواهد بود که دانش آموزان چطور با انتخاب رشته مناسب، در دوره دوم دبیرستان در مسیر استعدادها و توانمندی هایشان قدم بردارند.»

آموزش گرافیک و آشپزی در تابستان

مدیر واحد دخترانه پاسداران درباره پایگاه تابستانی و جزییات آن هم توضیحاتی به خانواده ها ارائه کرد. به گفته قنبری پایگاه تابستانی برای دختران علامه ای از ۲۱ تیر آغاز می شود: «دانش آموزان از یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته در کلاس های اصلی ریاضی و علوم شرکت می کنند. علاوه بر آن کلاس های فرهنگی و هنری مانند ساخت پادکست، طراحی گرافیک و آشپزی آنلاین هم برای بچه ها در نظر گرفته ایم.»

در ادامه این مراسم، اولیای دانش آموزان نظرات و پرسش های خود درباره برنامه های مدرسه در سال تحصیلی جدید را با کادر اجرایی مدرسه مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی