آزمون نردبام چطور برگزار می شود؟

آزمون نردبام (آزمون مفاهیم ریاضی و علوم) برای دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود. آزمون نردبام در قالب ۲ آزمون مجزا برگزار می شود که هر کدام زمان مختص به خود را دارد و دانش آموز می بایست در هر دو آزمون شرکت کند.

سوالات این آزمون به دو نوع «پنج گزینه ای» و «پاسخ کوتاه» است.

دانش آموزان در این آزمون باید به ۲۰ سوال مفهومی ریاضی و ۲۰ سوال مفهومی علوم تجربی در مدت زمان ۱۴۰ دقیقه پاسخ دهند.

زمان بندی آزمون به این شرح است:

دانش آموزان پایه نهم: از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ صبح

دانش آموزان پایه هفتم: از ساعت ۱۱:۱۵ صبح الی ۱۴ بعدازظهر

دانش آموزان پایه هشتم: از ساعت ۱۴:۱۵ بعدازظهر الی ۱۷ بعدازظهر

دانش آموزان  به طور متوسط به ازای هر سوال ریاضی ۴ دقیقه و به ازای هر سوال علوم ۳ دقیقه برای پاسخگویی فرصت خواهند داشت.در سوالات ۵ گزینه ای نمره منفی وجود خواهد داشت و به ازای هر ۴ پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح حذف خواهد شد. در سوالات پاسخ کوتاه، جواب سوال به یک عدد یا عبارت کوتاه ختم می شود که دانش آموز فقط باید عدد نهایی یا عبارت مورد نظر را در محل مربوطه بنویسد.
 

چند تذکر مهم:

* در سوالات پاسخ کوتاه، فقط جواب نهایی ارزشیابی خواهد شد پس اگر دانش آموز به غیر از پاسخ عددی یا عبارت نهایی، از عبارات اضافی مثل توضیح یا راه حل استفاده کند، مسئولیت عدم شناسایی درست پاسخ توسط سیستم بر عهده دانش آموز خواهد بود و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

* برای جلوگیری از اختلالات ناشی از استفاده دانش آموزان از کیبورد فارسی تلفن های همراه، در زمان شرکت در آزمون حتما از کامپیوتر برای پاسخگویی به سوالات استفاده کنید .در غیر اینصورت مسئولیت عدم شناسایی پاسخ صحیح ناشی از استفاده از کیبورد غیر استاندارد فارسی یا حاوی کاراکترهای عربی به ویژه همه محصولات شرکت اپل اعم از آیفون، آیپد، مک بوک و … برعهده دانش آموز است. هیچگونه اعتراضی هم در این خصوص قابل قبول نبوده و اصلاح دستی پاسخ دانش آموز به هیچ وجه انجام نخواهد شد.

* دانش آموزان در صورت بروز هر گونه مشکلی در طول زمان برگزاری آزمون، مشکلاتشان را فقط از طریق چت آنلاین قرار داده شده در سامانه مطرح نموده و از ارتباط با مشاورین خود خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی