۷ آزمون داخلی تشریحی در واحد فرمانیه

دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه با رویکرد تقویت قدرت انتقال درست مطالب دانش آموزان، برگزاری آزمونهای تشریحی زیادی را در نظر گرفته است. در ادامه مصاحبه با حسن روانگرد، معاون آموزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه را می خوانید.

روانگرد می گوید: ما در سال جاری ۷ آزمون تشریحی برای دانش آموزان تدارک دیده ایم که مکمل آزمونهای جامع و مفاهیم هماهنگ مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی هستند. معتقد هستیم دانش آموزان نباید از مقطع اول متوسطه رو به تست زنی بیاورند چرا که از درک مفهوم درسها غافل می شوند. متاسفانه گاهی شاهد هستیم که نمره های درسهایی مثل مطالعات اجتماعی و پیام های آسمانی کمتر از درسهای سخت تری مانند ریاضی و علوم است.»

او ادامه می دهد: «البته برای پایه نهم که باید در آزمون های ورودی شرکت کنند، آزمونهای تستی بیشتری در نظر گرفته ایم.آزمونهای داخلی واحد فرمانیه در فاصله یک هفته مانده به آزمونهای جامع، به صورت تستی برگزار می شوند. در آزمونهای تستی هم از دانش آموزان حل تشریحی سوالات ریاضی را می خواهیم.»

روانگرد از برنامه های ویژه در روزهای پنجشنبه می گوید. «برنامه پنجشنبه ها به این صورت است که هم کلاسهای تقویتی و بازآموزی برگزار می شود و هم کلاسهای آمادگی برای المپیادهای مختلف.»

وی می افزاید: «به طور متوسط هر پایه در روز حداقل یک آزمون کلاسی دارد که بدون اطلاع قبلی برگزار می شود. مبنای کار ما این است که دانش آموز تا جایی که درس داده شده است را بلد باشد. رویکرد ما این است که دانش آموز در هر سطحی که هست یک پله ارتقا پیدا کند.»

معاون آموزشی واحد فرمانیه می گوید: «در سال جاری تکالیف اختصاصی برای برخی از دانش آموزان پیش بینی کردیم و با آنها فردی کار می کنیم. پیگیری جدی ثبت ساعت مطالعه در سامانه کارسنج هم از برنامه های ما برای سال جاری است. نظارت والدین بر سامانه کارسنج و روند ثبت ساعتهای مطالعه به ما کمک بسیار زیادی می کند پس از والدین تقاضا می کنیم که از سامانه کارسنج مخصوص والدین استفاده کنند.»

اخبار پیشنهادی