۱۹ اردیبهشت، زمان برگزاری آخرین آزمون جامع

معاونت آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «سومین آزمون جامع مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی برگزار می شود.»

در این اطلاعیه آمده است: «به دلیل در پیش بودن آزمون های ورودی دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی برای دانش آموزان پایه نهم، سوالات آزمون جامع در این پایه تنها از درس های ریاضی و علوم طرح می شود. دانش آموزان پایه نهم برای پاسخگویی به ۲۰ سوال ریاضی و ۲۰ سوال علوم ۶۵ دقیقه زمان دارند.»

براساس اطلاعیه معاونت آموزشی، سوالات آزمون جامع در پایه های هفتم و هشتم از پنج درس ریاضی، علوم، عربی، ادبیات و زبان انگلیسی طراحی می شود. این سوالات در دو دفترچه عمومی و اختصاصی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. ۲۰ سوال ریاضی و ۲۰ سوال علوم در دفترچه اختصاصی و ۱۵ سوال عربی، ۱۵ سوال ادبیات و ۱۰ سوال زبان انگلیسی در دفترچه عمومی وجود دارد. مدت زمان پاسخگویی به دفترچه اختصاصی ۶۵ دقیقه و دفترچه عمومی ۴۵ دقیقه است.

در اطلاعیه معاونت آموزشی مجتمع علامه طباطبایی تاکید شده است : «بودجه بندی آزمون جامع ۱۹ اردیبهشت مانند امتحانات نوبت دوم از کل کتاب های درسی است.»

این هفتمین و آخرین آزمون از سری آزمون های هماهنگی است که معاونت آموزشی مجتمع علامه طباطبایی برای دانش آموزان دبیرستان های دوره اول تدارک دیده است.

اخبار پیشنهادی