گلستانی ها شهردار مدرسه را انتخاب کردند

انتخابات شهردار مدرسه صبح امروز با حضور نماینده شهرداری منطقه ۲۲ تهران در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان برگزار شد و «سپهر سرخیل» به عنوان شهردار مدرسه انتخاب شد.

۱۶ نفر از دانش آموزان پایه هشتم و هفتم برای به دست آوردن پست شهردار مدرسه با هم رقابت کردند. آنها یک روز وقت تبلیغات داشتند. ۸ نفر بعدی که بیشترین آرا را کسب کردند به عنوان معاونان شهردار مدرسه فعالیت می کنند.

نحوه مواجهه با حوادثی نظیر آتش سوزی، زلزله، سیل و اتفاقات غیرمترقبه، بهداشت عمومی شهر و آلاینده های محیطی، رعایت حقوق دیگران و ملاحظه حقوق سالمندان، بیماران، جانبازان و نابینایان و همچنین استفاده صحیح از امکانات شهری نظیر کتابخانه ها، فرهنگسراها و ابنیه تاریخی از جمله رویکردهای طرح شهردار مدرسه است که شهرداران مدرسه پس از کسب آموزش های لازم در این زمینه مسئولیت هایی را برعهده خواهند گرفت. شهرداران مدارس به صورت مستمر با مسئولان شهرداری شهر خود جلسه خواهند داشت.

طرح شهردار مدرسه از سال تحصیلی ۷۳ ـ ۷۲ به صورت آزمایشی در ۲۰ مدرسه راهنمایی شهر تهران اجرا شد. از اهداف اجرای این طرح می توان به این موارد اشاره کرد: توجه به تحقق سیاست‌های شهرداری تهران، تأمین آگاهی‌های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه، آموزش مهارت‌های زندگی با کیفیت، سازماندهی توانمندی‌های دانش‌آموزان، برقراری ارتباط دانش‌آموزان با مراکز و نهادهای محلی و ارائه آموزش‌های پایه شهروندی در سنین نوجوانی.

اخبار پیشنهادی