گزارشی از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردها

روز دوم جلسه های توجیهی پیش ثبت نام پایه هفتم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی روز جمعه ۱۸ بهمن در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار شد.

چهارصد متقاضی ثبت نام روز جمعه ۱۸ برای این مرحله از ثبت نام مدارس علامه طباطبایی به جلسات توجیهی دعوت شدند. اولیای متقاضی ثبت نام در چهار نوبت متفاوت به واحد آبشناسان آمدند و ضمن آشنایی با اهداف و برنامه های متنوع مدارس علامه طباطبایی از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای مجتمع علامه طباطبایی بازدید کردند.

نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در سالن ورزشی واحد آبشناسان برپا شد. در این نمایشگاه رشته های مختلف معاونت آموزشی، پژوهشی، ماهنامه هفت و نیم، انتشارات هفت و نیم، کترینگ هفت و نیم و فعالیت‌های مدارس غرفه داشتند و بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را در معرض دید متقاضیان قرار دادند.

دانش آموزان پژوهشگر به سوالات پاسخ دادند

پژوهشگران علامه ای چندین غرفه در اختیار داشتند. آنها در غرفه های رباتیک، نجوم، سازه ماکارونی و پزشکی آنچه که در کلاس‌های پژوهشی آموخته بودند را عرضه کردند. در این غرفه‌ها عملکرد ربات ها و هاورکرافت ساخت پژوهشگران به طور زنده به نمایش گذاشته شد. در مجموع ۲۲ دانش آموز در غرفه های پژوهش حضور داشتند و پاسخگوی سوالات متقاضیان ثبت نام در مورد کلاسهای پژوهشی بودند. در این نمایشگاه، تیم های پژوهشی مدرسه دخترانه واحد پاسداران نیز غرفه های مجزا داشتند.

غرفه افتخارات و دست سازه ها

در یک غرفه از نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مجتمع، دست سازه ها و کارهای هنری دانش آموزان دبیرستان دوره اول از مدارس مختلف مجتمع به نمایش گذاشته شد. دانش آموزان واحدهای دخترانه پاسداران، تریکو بافی انجام دادند و میردامادی ها و فرمانیه ای ها معرق کاری، چاپ روی پارچه و خوشنویسی کردند.

در میز افتخارات نمایشگاه، کاپ ها و مدالهای کسب شده توسط دانش پژوهان علامه ای در مسابقات بین المللی و دانشگاهی نمایش داده شد.

چند نفر در مجتمع علامه طباطبایی تحصیل و کار می کنند؟

معاونت ارتباطات مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با غرفه ماهنامه «هفت و نیم» در نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردها شرکت کرده بود. در غرفه ماهنامه هفت و نیم، ۱۷ شماره چاپ شده این ماهنامه به علاوه ماهنامه فارغ التحصیلان پایه نهم سال گذشته به همراه عکسهایی از توزیع مجله در مدارس به نمایش گذاشته شد. غرفه ماهنامه هفت و نیم یک مسابقه نیز ترتیب داد. در این مسابقه چهار جوابی، تعداد دانش آموزان و کارکنان مدارس ۱۲ گانه علامه طباطبایی سوال شد. کسانی که پاسخ حدود ۳۰۰۰ نفر را برگزیده بودند جزو نفراتی بودند که در قرعه کشی شرکت کردند. مراسم قرعه کشی در انتهای بازدید از نمایشگاه هر نوبت برگزار شد و به یک نفر به قید قرعه هدیه ای اهدا شد. رادمهر سلطانی، آرتین مهدی زاده، امیر علی مداحی و مهدی‌یار استاد باقر برندگان این مسابقه بودند. در غرفه ماهنامه هفت و نیم، یک عدد کارت پستال از جلد مجلات نیز به میهمانان عرضه شد.

غرفه انتشارات با کتاب های کمک آموزشی

کتابهای کمک آموزشی مجتمع فرهنگی ،آموزشی علامه طباطبایی در غرفه انتشارات هفت و نیم نمایش داده شد. انتشارات هفت و نیم با کمک گرفتن از دبیران مجرب علامه ای و همسو با اهداف آموزشی مجتمع، کتابهای کمک درسی چاپ کرده و در اختیار دانش آموزان علامه ای قرار می دهد. از آنجایی که ظرفیت پذیرش مدارس علامه طباطبایی محدود است، دانش آموزانی که امکان ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی را پیدا نکرده اند می توانند از این کتابها بهره ببرند.

پذیرایی با کترینگ هفت و نیم

دیگر غرفه نمایشگاه، مربوط به کترینگ هفت و نیم بود. در این غرفه از حاضران پذیرایی صورت گرفت و اولیا با غذاهای طبخ شده در کترینگ آشنا شدند. اهمیت تغذیه سالم برای دانش آموزان باعث شد تا کترینگ هفت و نیم با استفاده از کارشناسان و آشپزهای ماهر در آشپزخانه مجهز، غذاهای با کیفیت و متنوع را در برنامه غذایی دانش آموزان علامه ای بگنجاند.

دبستانی ها هم غرفه داشتند

در غرفه دبستانها انواع و اقسام دست سازه ها و کاردستی ها و تحقیق های نوآموزان به نمایش گذاشته شد. یکی از بخش های پرطرفدار در غرفه دبستانها سازه های لگو بود. دانش آموزان با استفاده از اسباب بازی لگو و نرم افزار آن، اتفاقاتی نظیر زلزله و استحکام ساختمان در برابر آن را بازسازی کردند. تعدادی از دانش آموزان دبستان دخترانه تهرانپارس و دبستان پسرانه پاسداران در غرفه های مجزا حضور داشتند و درباره آموخته هایشان با میهمانان صحبت کردند.

همچنین شرکت «تاو ابنیه چکاد» که وظیفه نوسازی و بازسازی مدارس علامه طباطبایی را برعهده دارد در این نمایشگاه اقدامات انجام شده در جهت نوسازی اصولی مدارس و فعالیتهای دیگر این شرکت را معرفی کرد.

آشنایی با برنامه های مجتمع و بازی فکری

متقاضیان ثبت نام پس از بازدید از نمایشگاه به جلسه توجیهی ثبت نام رفتند. در این جلسه پس از نمایش ویدیوکلیپ معرفی فعالیتهای مجتمع، مشاوران آموزشی دبیرستان های دوره اول، به تفصیل درباره فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ورزشی توضیح دادند. در این مدت دانش آموزان از والدین جدا شدند و بازی فکری انجام دادند. سپس آن دسته از متقاضیانی که مایل به ادامه روند ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی بودند برای شرکت در مصاحبه حضوری فرزندشان ثبت نام کردند.

پیش ثبت نام تا اردیبهشت ۹۹ ادامه دارد

سومین روز جلسه توجیهی ثبت نام روز جمعه ۹ اسفند ماه برگزار می شود. ستاد ثبت نام مجتمع علامه طباطبایی اعلام کرده است که پیش ثبت نام مدارس علامه طباطبایی در دبستانها و پایه های هفتم، هشتم و نهم دبیرستان دوره اول تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی