کتاب های هفت و نیم در بین بهترین کتاب های سال

۸ جلد از کتاب های انتشارات «هفت و نیم» در بین فهرست بهترین کتاب های بهار ۱۴۰۰ توسط وبسایت لاک پشت پرنده انتخاب شد.

مجموعه ۶ جلدی «ماجراهای زک نیوتن و دوستان»، «جغد بال قرمز» و «پرنده کوچک ساعت کوکودار» کتاب های انتشارات «هفت و نیم» است که در این لیست حضور دارند.

مجموعه کتاب ماجراهای زک نیوتن و دوستان نوشته «پل هریسون» و ترجمه «محمد علی جعفری»، داستان چند دوست است که هر داستان درگیر ماجراهای علمی عجیبی می شوند. در هر کتاب یک دانشمند بزرگ تاریخ هم با زک نیوتن و دوستان همراه است.

دو کتاب «جغد بال قرمز» و «پرنده کوچک ساعت کوکودار»  نوشته «فریدون اورال» و ترجمه «مژگان دولت آبادی» است. «جغد بال قرمز» داستان دوستی یک جغد و یک موش در شبی طوفانی برای کمک به یکدیگر است. «پرنده کوچک ساعت کوکودار» هم قصه پیرمرد ساعت ساز تنهایی است که یک روز وقتی به جنگل می رود، فراموش می کند در خانه اش را ببندد. شب که به خانه بازمی گردد اتفاق های عجیبی افتاده بود.

لاک‌پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های بر‌تر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کار‌شناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.

کتاب‌ها براساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه پیدا می کنند و موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

اخبار پیشنهادی