کتابخانه واحد گلستان افتتاح شد

کتابخانه دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با امکان رزرو اینترنتی روز شنبه ۱۰ آذر آغاز به کار کرد.

حجت حضرتی مدیر واحد گلستان درباره امکانات کتابخانه گفت: « در کتابخانه واحد گلستان ۵۱۴۱ جلد کتاب ثبت شده داریم که ۴۹۲۱ جلد فارسی و ۲۲۰ جلد انگلیسی است. تعداد ۲۷۵۴ عنوان کتاب فارسی و ۸۸ عنوان کتاب انگلیسی در کتابخانه موجود است یعنی در مجموع ۲۸۴۲ عنوان کتاب در کتابخانه داریم.»

وی افزود: « کتاب ها به دو قسمت کتاب بزرگسال و کتاب دانش آموز طبقه بندی شده. در واقع کتابخانه فقط برای دانش آموزان نیست بلکه برای اولیا و همکاران هم هست.»

حضرتی در مورد سایت رزرو اینترنتی کتابخانه گفت: «همه کتاب ها ثبت و شماره گذاری شده و برای دانش آموزان کارت صادر شده است. ما در مرحله اول به دنبال این هستیم که کتاب ها را در اختیار دانش آموزان و همکاران و اولیای مدرسه خودمان قرار بدهیم. در فاز دوم هم قصد داریم این کتابخانه را برای استفاده همه دانش آموزان و همکاران علامه ای در همه واحدها مهیا کنیم. دانش آموزان از طریق سایت کتابخانه جستجو و رزرو کتاب مورد نظر را انجام می دهند و در روز مقرر شده با ارائه کارت عضویت کتاب را دریافت می کنند.»

حضرتی مخزن کتاب های زبان انگلیسی واحد گلستان را در بین مدارس کم نظیر دانست و افزود: «واحد گلستان جزو معدود مدارسی است که مخزن کتابهای انگلیسی در کتابخانه دارد. این کتابها با توجه به نظر دبیران زبان مبنی بر این که یکی از راه های تقویت زبان انگلیسی مطالعه داستانهای انگلیسی است، تهیه شده است. از سال بعد بر مبنای نظر دبیران و گزارش مسئول کتابخانه در مورد تقاضای دانش آموزان، کتابها را تهیه می کنیم.»

مدیر واحد گلستان ابراز امیدواری کرد در سال آینده مرکز چند رسانه ای واحد گلستان حاوی فایل های صوتی و تصویری آموزشی راه اندازی شود.

کتابخانه واحد گلستان روزهای یکشنبه تا چهارشنبه در زنگ های تفریح اول و دوم پذیرای دانش آموزان است. هر خانواده گلستانی می تواند تا ۳ کتاب همزمان امانت بگیرد. مدت زمان امانت کتاب یک هفته است و دانش آموزان برای تمدید آن باید مسئول کتابخانه مراجعه کنند. برای ورود به سایت کتابخانه دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی