اظهار نظر پاسدارانی های دوره اول در ابتدای سال تحصیلی

چه مدرسه ای از نظر دانش آموزان خوب است؟

در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران دیدگاه شان را درباره «مدرسه خوب» بیان کرده اند. شرورین شریفی، شرایط فیزیکی مناسب مدرسه را برای داشتن یک مدرسه خوب و احساس راحتی دانش آموزان مهم می داند: «به نظرم مدرسه خوب باید نسبت به فصل های مختلف، گرمایش و سرمایش مناسبی داشته باشد. نظافت و تمیزی فضاهای عمومی و کلاس ها را رعایت کند. کلاس ها هم تهویه و نور خوبی داشته باشند.» وی همچنین معتقد است، کادر اجرایی، مشاوران و معلمان خوش اخلاق و تحصیلکرده می توانند نقش مهمی برای یک مدرسه خوب ایفا کنند.

امیر علی ناظمی، دیگر دانش آموز واحد پاسداران، خواستار انجام فعالیت های فرهنگی متنوعی در مدرسه شد: «بهتر است برای انجام امور مدرسه از دانش آموزان کمک بگیرند و به آنها مسئولیت بدهند. تا آنها مسئولیت پذیری را تمرین کنند.»

نظر طه جلالی، دانش آموز پایه هفتم درباره مدرسه خوب این است: «از نظر من مدرسه خوب یعنی داشتن معلم های خوش اخلاق و تحصیلکرده. معلمانی که به اندازه تکلیف می دهند. ضمن اینکه مدرسه نیز به برنامه های ورزشی و هنری توجه داشته باشد.»

آرتین عبدی، پایه نهم، معتقد است در یک مدرسه خوب، آزمون ها به تعداد لازم و با کیفیت متناسب با تدریس معلم ها برگزار می شود: «به نظرم اینکه هر هفته آزمون داشته باشیم تا پیشرفت کنیم، خوب است. منتهی سوالات باید به روز بوده و تکراری نباشد. سطح آزمون هم با سطح درسی که معلم می دهد یکسان باشد.»

اخبار پیشنهادی