پدربزرگ ها و مادربزرگ های گلستانی در جشن انوار الهی

جشن انوار الهی چهارشنبه ۲۹ آذرماه به ابتکار دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان برگزار شد. این جشن از ساعت ۱۷ در سالن الغدیر واقع در منطقه ۲۲ تهران آغاز شد. دانش آموزان واحد گلستان به همراه پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود ساعاتی شاد را گذرانند.

در ابتدای این جشن از دانش آموزان و خانواده های آنها با خوراکی های سنتی پذیرایی شد و میهمانان با سفره یلدایی که از قبل آماده شده بود عکس یادگاری گرفتند. مراسم اصلی بعد از پذیرایی و عکاسی شروع شد.

جشن انوار الهی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان میهمانان ویژه ای هم داشت. حاج حسن توفیق حق عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی، مصطفی جوادزاده قائم مقام مجتمع و علیرضا حقگوی معاون آموزشی مجتمع از جمله میهمانان جشن بودند. حاج حسن توفیق حق در این مراسم در سخنان کوتاهی احترام به بزرگترها را از مهمترین وظایف دانش آموزان دانست و از آنها خواست که قدر بزرگترها را بدانند.

خنده بازاری ها در جشن انوار الهی

آرش میراحمدی بازیگر طنز تلویزیون، با سابقه بازی در برنامه طنز خنده بازار، مجری این برنامه بود. میراحمدی در ابتدای برنامه اعلام کرد و که این جشن برای چهارمین سال پیاپی است که برگزار می شود و در این چهارسال بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در بین ما نیستند، پس باید قدر این عزیزان را بیش از پیش بدانیم. بعد از حرفهای میراحمدی دو کلیپ برای حاضران پخش شد. کلیپ اول درباره شهدا و پدران و مادران آنها بود که بعضی سالها منتظر بازگشت فرزندشان هستند. کلیپ دوم هم نگاهی داشت به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها که سال گذشته در جشن شرکت داشتند و امسال در میان حاضران نبودند. این دو کلیپ میهمانان را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

بزرگان خانواده ریشه های آن هستند

حجت حضرتی مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان سخنران اصلی این مراسم بود. حضرتی درباره جشن انوار الهی گفت: «بزرگان هر خانواده ریشه های آن هستند و کوچکترها بدون حضور آنها معنایی ندارند. اگر امروز دانش آموزان واحد گلستان از نظر درسی و اخلاقی موفق هستند مرهون تلاش و دعای خیر پدر و مادر آن ها است. پس باید پیش از درس و مطالعه، به بچه ها یاد بدهیم که احترام بزرگترها را حفظ کرده و دست آن ها را ببوسند.»

دانش آموزان وارد می شوند

دانش اموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان برنامه های هنری مختلفی برای این جشن آماده کرده بودند. گلستانی ها در کلاس های کانون فرهنگی و هنری آموزش دیده و آماده اجرای برنامه شده بودند. اولین برنامه دانش آموزان اجرای زیبایی از گروه تواشیح بود که با تشویق میهمانان همراه بود. بعد از آن نوبت به گروه موسیقی واحد گلستان رسید. ۵ نفر از گلستانی ها با سازهای تار، تنبک و قانون چند قطعه زیبا برای خانواده ها اجرا کردند. سپس نوبت به گروه نمایش واحد گلستان رسید تا چند پرده نمایش طنز به روی صحنه ببرد. نمایش گلستانی ها هم با تشویق حضار همراه بود.

چهارمین جشن انوار الهی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با لبهای خندان پدربزرگ ها و مادربزرگ های گلستانی به پایان رسید. بزرگترهایی که خیلی از آنها با عصا و ویلچر به این جشن آمده بودند در کنار فرزندان و نوه های خود لحظات شادی را سپری کردند.

اخبار پیشنهادی