همه چیزهایی که باید در مورد آزمون مفاهیم بدانید

معاونت آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دو نوبت آزمون مفاهیم برای دانش آموزان دبیرستان دوره اول برگزار می کند. اولین نوبت از آزمون جامع تشریحی روز یکشنبه، ۱۴ آبان و نوبت دوم در فروردین سال ۹۷ برگزار می شود.

تعداد سوالات ریاضی برای پایه های هفتم و هشتم ۱۴ سوال و برای پایه نهم ۱۲ سوال است. همچنین تعداد سوالات علوم پایه هفتم ۱۲ و پایه های هشتم و نهم ۱۳ سوال پیش بینی شده است. دانش آموزان برای درس ریاضی ۷۵ دقیقه، برای درس علوم ۶۵ دقیقه و در مجموع ۱۴۰ دقیقه فرصت دارند تا به سوالات پاسخ دهند. دانش آموزان در این آزمون ۲ برگ سوال ریاضی و ۲ برگ سوال علوم دریافت می کنند.

برگه پاسخنامه هر دانش آموز، بارکد منحصر به فرد و مخصوص دارد. تمامی مراحل آماده سازی برگه ها برای تصحیح، توسط نرم افزار کامپیوتری صورت می گیرد. بعد از پایان آزمون، پاسخنامه ها اسکن شده و به تفکیک سوالات در اختیار مصحح تعیین شده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که مشخصات دانش آموزان در فایل های ارسالی برای مصحح مشخص نیست. نمره ها به صورت آنلاین در کارنامه ثبت می شود. دانش آموزان می توانند از نمره های سوالاتی که تا آن لحظه تصحیح شده اطلاع پیدا کنند.

جواب سوالات لزوما باید در کادر تعیین شده در برگه نوشته شود. بدیهی است پاسخ هایی که در خارج از کادر یا در حاشیه و در پشت برگه نوشته شوند، تصحیح نخواهد شد.

کارنامه نهایی آزمون مفاهیم پس از تکمیل فرآیند تصحیح در هفته جاری در اختیار مسئولین پایه مدارس علامه طباطبایی قرار می گیرد. پس از اعلام نتایج نهایی، دانش آموزان دو روز فرصت دارند تا با مراجعه به مشاور خود، نسبت به نمره اعتراض کنند.

پاسخنامه تشریحی آزمون مفاهیم از ساعت ۱۶ روز یکشنبه از طریق سایت alameh.ir و کانال اطلاع رسانی «علامه ای ها» در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

اخبار پیشنهادی