هشتمی های واحد فرمانیه فصلی نو را آغاز کردند

جشن تکلیف دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در سالن همایش های مجتمع فرهنگی، ورزشی دزاشیب برگزار شد. 

تعداد زیادی از پدرها و مادرها به دعوت واحد فرمانیه در جشن تکلیف فرزندشان حضور داشتند. مدیر، معاونان و مسئولان فرهنگی و آموزشی مدرسه نیز در این مراسم شرکت کردند. چند نفر از دانش آموزان پایه نهم و هفتم در قالب گروه های سرود و تئاتر به سالن همایش آمدند و برنامه اجرا کردند. 
«هادی فلاح» ، معاون واحد فرمانیه سخنران این مراسم بود. او رسیدن به سن تکلیف را فصلی زیبا در زندگی دانست و گفت: «وقتی که یک مربی ورزشی به شاگردی تمرین های بیشتری می دهد و به او فشار می آورد، به این دلیل نیست که با او مشکلی دارد، بلکه توقعش از آن شاگرد بیشتر است. او می داند که شاگردش توانایی های زیادی دارد.» او با ذکر این مثال رابطه بین خداوند و یک نوجوان که تازه به سن تکلیف رسیده را توضیح داد: « وقتی انسان به سطحی از شعور و آگاهی می رسد، خداوند برای او وظایفی تعیین می کند تا انسانیت خود را تکمیل کند.»
فلاح با بیان این که نگاه دانش آموزان تا پیش از رسیدن به این سنین بیشتر به گفتار و رفتار مادر بوده است، گفت: « از نوجوانی پدر در مرکز توجهات پسر قرار می گیرد و رفتارهای او زیر ذره بین است. پس نقش پدرها از این به بعد پررنگ تر می شود.» فلاح بعد از اتمام سخنرانی از دانش آموزان خواست تا بایستند و به احترام زحمات پدرو مادرشان یک دقیقه تشویقشان کردند. 
اجرای نمایش و تصنیف
گروه تئاتر واحد فرمانیه بعد از سخنرانی معاون مدرسه روی صحنه آمدند و نمایش اجرا کردند. نمایش آنها در مورد چند دانش آموز بود که در کلاس نشسته اند و مربی تئاترشان دیر کرده است. آنها در مورد مسائل گوناگون با هم حرف می زنند و در هنگام حرف زدن، همدیگر را مورد سرزنش و شماتت قرار می دهند و حتی برای همدیگر دادگاه خیالی برگزار می کنند. این نمایش با سه داستان مختلف به اتمام رسید. گروه تئاتر واحد فرمانیه در مسابقات نمایش مجتمع علامه طباطبایی، مسابقات منطقه و مسابقات استانی مقام های برتر را درو کرده است. بعد از اجرای گروه تئاتر، «هادی حسن بیگی» مربی سرود واحد فرمانیه دو تصنیف اجرا کرد.
همخوانی سرود و سوگندنامه تکلیف
نوبت به بخش مهم مراسم جشن تکلیف رسید. دانش آموزان پایه هشتم که به تازگی به سن تکلیف رسیده اند، ایستادند و سرود گروهی جشن تکلیف را اجرا کردند. بعد از اتمام سرود، «مهدی کاظمی» یکی از دانش آموزان خوش صدای پایه هشتم سوگندنامه تکلیف را قرائت کرد و دانش آموزان بعد از او تکرار کردند. در بخشی از این سوگند نامه آمده است: « پروردگارا، تو را شکر و سپاس که مرا شایسته تکلیف نمودی و در زمره بندگانت قرار دادی. من در پیشگاه خداوند متعال و قرآن کریم سوگند یاد می کنم که نسبت به فرامین الهی کوشا باشم.»
نماهنگ عکس های خاطره انگیز
یکی از برنامه های پرطرفدار جشن تکلیف، نمایش عکس های فعالیت های یک ساله واحد فرمانیه بود. در این نماهنگ طولانی، عکس هایی از اردوهای تفریحی و علمی و دیگر برنامه هایی که در طول سال تحصیلی اجرا شده بود، به معرض نمایش گذاشته شد. دانش آموزان از دیدن عکس های خود و همکلاسی هایشان به وجد آمدند و با دیدن عکس های خاطره انگیز یا جالب دست زدند.
لوح یادبود، قرآن و یک سجاده نفیس هدیه جشن تکلیف
اهدای لوح یادبود و هدایای واحد فرمانیه به دانش آموزان بخشی از مراسم جشن تکلیف را شامل می شد. دانش آموزان سه کلاس به نوبت روی سن رفتند و علاوه بر لوح یادبود، یک جلد قرآن کریم و یک جانماز از صنایع دستی استان اصفهان هدیه گرفتند. در بین اهدای لوح و هدایا که به صورت کلاسی انجام گرفت، چند نفر از دانش آموزان سید و نفرات برگزیده قرآنی پایه هشتم با هم کیک تکلیف را بریدند. در بین اهدای هدایا، گروه سرود مدرسه سه سرود و دو نفر از دانش آموزان پایه هفتم موسیقی زنده اجرا کردند. 
مراسم سه ساعته جشن تکلیف پایه هشتمی های واحد فرمانیه که با حضور پر تعداد پدرها و مادرها برگزار شد، با توزیع کیک جشن تکلیف بین شرکت کنندگان در مراسم به پایان رسید و دانش آموزان به مدرسه بازگشتند تا برای امتحانات نوبت دوم آماده شوند. 

اخبار پیشنهادی