هشتمی های واحد فرمانیه آماده آزمون جامع ۲۶ اسفند می شوند

دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد فرمانیه با روش های آموزشی متنوع برای آزمون جامع ۲۶ اسفند آماده می شوند. آزمون های کلاسی، امتحانات تشریحی، مباحثه های دانش آموزی و حل نمونه سوال از جمله این روش ها است.

«حسن روانگرد» معاون آموزشی و مشاور پایه هشتم واحد فرمانیه می گوید برنامه های ویژه برای آمادگی دانش آموزان در آزمون جامع از سه هفته قبل آغاز شده است: «از اوایل اسفند ماه برنامه های ما برای پایه هشتمی ها شروع شده است. در این ماه تعداد آزمون هایی که دانش آموزان باید در آن شرکت کنند زیاد است. آزمون هایی مثل المپیاد ریاضی، آزمون هندسه و مسابقات جهانی ریاضی همه در اسفند ماه برگزار شدند. بنابراین برنامه ریزی های ما باید دقیق تر انجام می گرفت تا آمادگی بچه ها برای آزمون جامع تحت تاثیر بقیه امتحانات قرار نگیرد.»

روانگرد به بیان جزییاتی از برنامه های انجام شده برای دانش آموزان پایه هشتم می پردازد. آزمون های آمادگی یکی از مهمترین این برنامه ها است: «از ابتدای اسفند به دانش آموزان برنامه درسی ویژه ای دادیم و طبق آن کوییزهای کوتاه گرفته می شود. این کار باعث خواهد شد وضعیت هر فرد در بخش های مختلف یک درس به طور دقیق مشخص شود. همچنین در این مدت دو امتحان هماهنگ تشریحی در دروس ریاضی و علوم هم برگزار کردیم. بودجه بندی این دو امتحان همان بودجه بندی آزمون جامع بود. به نظر من هر دانش آموزی که در بتواند امتحانات تشریحی را خوب جواب دهد در حل سوالات تستی آزمون جامع مشکل کمتری خواهد داشت.»

فعالیت دانش آموزان در کلاس بخشی دیگر از برنامه های پایه هشتمی ها است. فرمانیه ای ها نمونه سوال حل می کنند و با هم به مباحثه می پردازند. روانگرد می گوید: «نمونه سوالات مختلفی به دانش آموزان داده شده که در کلاس کار شود. مباحث تدریسی معلمان به پایان رسیده و در چند روز باقی مانده تا آزمون جامع، رفع اشکال و حل نمونه سوال انجام می شود. همچنین در موضوعات مختلف درسی مباحثه هایی بین دانش آموزان برگزار می کنیم تا آموزش با یادگیری مشارکتی همراه شود. برای این کار ابتدا دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم می شوند سپس به هر گروه سوالاتی داده می شود تا بچه ها با همکاری یکدیگر به سوالات جواب دهند.»

دانش آموزان پایه هشتم واحد فرمانیه روش های تست زنی و مدیریت زمان را هم یاد می گیرند. مشاور پایه هشتم واحد فرمانیه می گوید بعضی دانش آموزان از نظر درسی وضعیت خیلی خوبی دارند اما به فنون تست زدن آشنا نیستند. «برای حل این مشکل روش های مختلف تست زنی را به دانش آموزان آموزش داده ایم. دقیق خواندن سوالات، توجه به جزییات مسئله و عبور از سوالات سخت و زمانبر به جهت مدیریت زمان امتحان، از آموزش هایی است که به دانش آموزان یادآوری می کنیم.»

روانگرد در این زمینه توصیه ای هم  به دانش آموزان دارد: «توصیه مهم من به دانش آموزان این است که پاسخ هر سوال را به سرعت وارد پاسخنامه کنند. بعضی از دانش آموزان همه سوالات را در دفترچه علامت زده و در انتها وارد پاسخنامه می کنند. این کار باعث اشتباهات فراوان می شود بنابراین از دانش آموزان باید از این روش پرهیز کنند.»

اخبار پیشنهادی