هر آنچه که باید در مورد «جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران» بدانید

با فرا رسيدن فصل تابستان، پر‌کردن اوقات فراغت نوجوانان و يافتن مکاني مطمئن و ايمن، دغدغه بسياري از خانواده‌ها مي‌شود. مدرسه، محلي است که خانواده‌ها به آن اعتماد دارند و فرزند خود را هر روز با خاطري آرام روانه کلاس درس مي‌کنند. اما با پايان يافتن سال تحصيلي درِ بسياري از مدرسه‌ها تا اول مهر به روي دانش‌آموزان بسته مي‌شود. در اين ميان هستند مدرسه‌هايي که در تعطيلي تابستاني هم دانش آموزان خود را فراموش نمي‌کنند و برنامه‌هاي تفريحي و ورزشي براي آنان تدارک مي‌بينند.

تابستانها همراه دانش‌آموزان هستیم‌

«مجتمع فرهنگي، آموزشي علامه‌ طباطبايي» نامي آشنا براي خانواده‌هايي است که فرزند محصل دارند. اين مجتمع با بيش از ربع قرن تجربه در آموزش و پرورش فرزندان کشور، ۲۵ مدرسه دخترانه و پسرانه غيردولتي در مقاطع پيش‌دبستان و دبستان، دبيرستان دوره اول و دبيرستان دوره دوم را اداره مي‌کند. در حال حاضر بيش از ۴۰۰۰ نفر در مدارس علامه طباطبايي مشغول تحصيل هستند.

«موسسه انديشه مهر علامه طباطبايي» مالک و اداره‌کننده ۱۲ مدرسه علامه طباطبايي، با تکيه بر تجارب خود، نخستين جشنواره دانش‌آموزي اوقات فراغت را با عنوان «جام جهاني فوتبال رايانه‌اي در تهران» برنامه‌ريزي کرده است تا دانش‌آموزان تهراني در روزهاي ۲۳ تا ۲۶ مرداد ۹۷ گرد هم آيند و در فضايي شاد، در مسابقات فوتبال رايانه‌اي FIFA 18 شرکت کنند.

«مجتمع فرهنگي، آموزشي علامه طباطبايي» به عنوان يکي از بزرگترين مجتمع‌هاي آموزشي کشور، امکانات فردي، سازماني و زيرساختي برگزاري مسابقاتي با حضور بيش از ۱۰۰۰ نوجوان علاقه‌مند به بازي‌هاي رايانه‌اي را دارا است.

چرا بازی های رایانه ای؟

امروزه بازي‌هاي رايانه‌اي به بخشي جدانشدني از زندگي کودکان و نوجوانان و حتي بزرگسالان تبديل شده‌اند. در مورد برخي مضرات بازي‌هاي رايانه‌اي صحبت‌هاي زيادي شده، اما واقعيت اين است که اين بازي‌ها فوايدي هم براي نوجوانان دارند. اولين و مهم‌ترين ويژگي بازي‌هاي مناسب رايانه‌اي تخليه هيجانات نوجواني است. بازي‌هاي رايانه‌اي اگر درست انتخاب شوند بسيار آموزنده‌اند و باعث افزايش قدرت تخيل در فرد مي‌شوند. حال اگر اين بازي‌ها در يک فضاي رقابتي با حضور تعداد زيادي از هم سن و سالان انجام شوند، علاوه بر موارد ذکر شده به افزايش حس رقابت‌پذيري و ايجاد و مستحکم‌تر شدن دوستي‌ها مي‌انجامند.

آموزش در کنار اوقات فراغت

در حاشيه برگزاري مسابقات «جام جهاني فوتبال رايانه‌اي در تهران» کارگاه‌هاي آموزشي براي اولياء شرکت‌کنندگان برگزار مي‌شود. مرکز مشاوره «هفت و نيم» با تخصص در زمينه ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و خانواده‌ها مسئول برگزاري اين کارگاه‌ها است. هزينه شرکت در هر کارگاه ۴۰ هزار تومان و مدت زمان برگزاري ۱۰۰ دقيقه است. کارگاه‌ها در صورت رسيدن به حد نصاب (۱۵ نفر) برگزار مي‌شوند، در غير اين‌صورت هزينه پرداخت شده به ثبت نام‌کنندگان عودت داده مي‌شود.

عنوان کارگاه‌ها:

• مدرسه امن – دانش آموز ايمن

• خانواده با نشاط – فرزند با ثبات

• مهارت گفتمان براي برقراري ارتباط موثر با فرزند

جام جهانی چگونه برگزار می شود؟

«جام جهاني فوتبال رايانه‌اي در تهران» از ۲۳ تا ۲۶ مرداد ماه در يکي از بزرگ‌ترين مدرسه‌هاي غير‌دولتي تهران يعني دبيرستان دوره اول علامه طباطبايي – واحد آبشناسان برگزار مي‌شود. در محل برگزاري رقابت‌ها دو بخش در نظر گرفته شده است، يک سالن با مساحت بيش از ۳۰۰ متر مربع براي برپايي ۱۹ غرفه نمايشگاهي و يک سالن با همين مساحت براي برگزاري مسابقات. پيش‌بيني مي‌شود مجموعاً بيش از ۲۰۰۰ (نفر- بازديد) در مدت برگزاري مسابقات از غرفه‌هاي نمايشگاهي و سالن برگزاري مسابقات ديدن‌کنند. برنامه برگزاري مسابقات به گونه‌اي طراحي شده است که هر ۳۲ نفر شرکت کننده در يک جام‌جهاني کوچک گروه‌بندي شوند. نفرات قهرمان هر جام جهاني کوچک در روز آخر دوباره گروه‌بندي شده و با هم رقابت مي‌کنند تا قهرمان قهرمانان «جام جهاني فوتبال رايانه‌اي در تهران» مشخص شود.

چگونه در مسابقات ثبت نام کنیم؟

علاقه‌مندان به بازي FIFA18 با ورود به سايت www.ircgs.com مي‌توانند در جشنواره دانش‌آموزي اوقات فراغت ثبت نام کنند. هزينه شرکت در جام جهاني فوتبال يارانه‌اي ۳۰ هزار تومان است که اين هزينه براي دانش‌آموزان مدارس علامه طباطبايي از طرف مجتمع فرهنگي، آموزشي علامه طباطبايي پرداخت شده است. بنابراين شرکت علامه‌اي‌ها در اين مسابقه «رايگان» است. شرکت‌کنندگان از ساير مدارس مي‌توانند بعد از انتخاب گزينه «دانش آموز علامه‌اي نيستم» در مرحله دوم ثبت‌نام، هزينه شرکت در مسابقات را از طريق درگاه پراخت، به صورت اينترنتي پرداخت کنند. لطفا مشخصات وارد شده در مراحل ثبت‌نام را به دقت کنترل کنيد و از صحت آن مطمئن شويد. اگر مشخصات وارد شده از جمله کد ملي، مدرسه محل تحصيل و يا سن شرکت‌کننده خلاف واقع عنوان شده باشد، آن فرد از شرکت در مسابقات محروم مي‌شود. شماره تلفن‌‌هاي وارد شده تنها راه ارتباطي ما و شماست، پس در وارد کردن اين شماره‌ها دقت کنيد.

به اميد ديدار شما در «جام‌جهاني فوتبال رايانه‌اي در تهران»

اخبار پیشنهادی