هاشمی: می‌خواهم نویسنده شوم

تهیه مطلب: آلاء اميني/ دانشآموز پايه هفتم

ادبيات فارسي درسي است که دانشآموزان دبيرستان دخترانه دوره اول علامه طباطباييواحد پاسداران در پايههاي مختلف تحصيلي، به آن علاقه دارند. بعضي از آنها شعر ميخوانند، بعضي به متنهاي قديمي علاقه دارند و بعضي ديگر داستان را دوست دارند. اما يکي از دانشآموزان مدرسهمان همه بخشهاي کتاب ادبيات را دوست دارد:

«هستي هاشمي»، دانش آموز پايه هفتم. «هاشمي» پاي ثابت همه برنامههاي فرهنگي مدرسه است. هميشه در حال خواندن داستان و حفظکردن شعر است و چند هفته قبل هم در مسابقه مشاعره، رتبه اول را به دست آورد. در اين مصاحبه از او درباره چرايي علاقهاش به شعر و ادبيات پرسيدم. اين دانشآموز ميگويد دوست دارد در آينده نويسنده شود.

از چند سالگي به شعر و داستان علاقه پيدا کردي؟

از کلاس سوم دبستان به خواندن شاهنامه علاقه‌مند شدم. اين علاقه هنوز هم وجود دارد.

خواندن کتاب هاي غير درسي باعث نميشود از درسهاي مدرسه عقب بماني؟ چون خيلي از دانشآموزان ميگويند وقت کافي براي مطالعه کتابهاي داستان و شعر ندارند.

خير، از درس‌هايم عقب نمي‌مانم. کتاب خواندن يکي از برنامه‌هاي مهم من است. اگر برنامه‌ريزي داشته باشيم، هم درس‌هايمان را مي‌خوانيم و هم به مطالعات غير درسي مي‌پردازيم. بي‌برنامگي باعث سردرگمي مي شود.

خانوادهات مخالفتي با مطالعات غير درسيات ندارند؟

اصلا مخالفتي ندارند. بلکه هميشه من را به کتاب خواندن تشويق مي‌کنند. پدر و مادرم از اينکه من زياد کتاب مي‌خوانم خيلي خوشحال هستند.

دوستداري در آينده چه شغلي داشته باشي؟

مي‌خواهم نويسنده شوم. هنگام نوشتن احساس فوق‌العاده اي دارم. دوست‌دارم داستان‌هايي که در سرم هست را بنويسم تا همه بخوانند.

آثار کدام شاعر يا نويسنده را بيشتر دوست داري؟

در شعر، «فردوسي» و «پروين اعتصامي» را بيشتر از بقيه مي‌خوانم. نويسنده‌هايي مثل «جي کي رولينگ» و «آگاتا کريستي» را هم خيلي دوست دارم. البته شاعران و نويسندگان ديگري هم هستند که کتاب‌هايشان را مي‌خوانم.

آخرين کتابي  را که خواندي چه بود؟

آخرين کتابي که خواندم، داستان «طلسم آرزو» نوشته «کرين کالفر» بود. اين کتاب در انتشارات پرتقال منتشر شده است. اگر به شخصيت‌هاي داستان‌هاي کلاسيک و زندگي آن‌ها علاقه داريد و از داستان‌هاي پر رمز و راز و افسانه‌اي لذت مي‌بريد، آن را بخوانيد.

اخبار پیشنهادی