نیمه اول مهر در واحد گلستان چه گذشت؟

ابتدای سال تحصیلی روزهای پرکاری برای کادر اجرایی مدرسه است. شروع کلاس ها و برنامه های مدرسه احتیاج به هماهنگی و تلاش بسیار دارد. با مسئول آموزش پایه هفتم و مربی تربیتی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان صحبت کردیم و اقدامات آموزشی و فرهنگی دو هفته اول مهر را از آنها جویا شدیم.

علی قاهری، مشاور پایه هفتم واحد گلستان دو هفته ابتدایی را روزهای آشنایی دانش آموزان، خصوصا هفتمی ها، با حال و هوای مدرسه عنوان می کند و می گوید: «هرچند دانش آموزان در پایگاه تابستانی با نظام حاکم بر برنامه های مدرسه، روش تدریس دبیران و درس های جدید آشنا شدند، اما چند مورد هست که از شروع سال تحصیلی به برنامه آنها اضافه می شود. مواردی مانند رعایت حداکثری نظم و غیبت نکردن که در تابستان با این جدیت دنبال نمی شد، آوردن نهار و یا سفارش از گروه غذایی هفت و نیم و همینطور افزایش ساعت کاری مدرسه نسبت به تابستان.»

مشاوران سه پایه واحد گلستان به طور هماهنگ تقویم اجرایی را در سامانه کارسنج گذاشتند. قاهری می گوید: « تقویم اجرایی آموزشی هر سه پایه در سامانه کارسنج قرار گرفته و دانش آموزان می دانند تا پایان سال تحصیلی در چه روزهایی امتحان دارند. امتحان های کلاسی هم مشخص شده است. به طور متوسط ماهی یک آزمون از دروس عمومی و دو آزمون در دروس اختصاصی برای دانش آموزان پیش بینی شده است.»

وی می افزاید دو هفته ابتدایی ثبت ساعت مطالعه درسی به طور آزمایش صورت گرفت و دانش آموزان از ابتدای هفته جاری موظف شده اند ساعت های مطالعه خود را در سامانه کارسنج ثبت کنند.

اعلام دستورالعمل تشویق به دانش آموزان

رسول خدادادبیگی، مربی تربیتی واحد گلستان از اقدامات فرهنگی واحد گلستان می گوید. «کارهای فرهنگی مدارس از قبل مهر شروع می شود. آماده سازی مدرسه برای ورور دانش آموزان و ساخت نمایشگاه و دکور دفاع مقدس، از روزهای انتهایی شهریور آغاز می شود. امسال مراسم عزاداری امام حسین (ع) هم به این دو مناسبت اضافه شد.»

بیگی برنامه های فرهنگی و مذهبی نیمه اول مهر ماه را معرفی می کند.  « دو مراسم زیارت عاشورا در روزهای سه شنبه ۴ و ۱۱ مهر برگزار کردیم. چهارشنبه ۵ مهر مراسم عزاداری را در حسینیه امام رضا (ع) واقع در بلوار کوهک برگزار کردیم. کلاسهای کانون فرهنگی هم از هفته اول، دوشنبه ها برگزار می شود.»

به گفته مربی تربیتی واحد گلستان، برنامه های هفته جاری این واحد، اعلام دستور العمل جمع آوری امتیاز و نظام تشویق به دانش آموزان و ثبت نام جشنواره هم ساز است.

اخبار پیشنهادی