نهمی ها از حالا برای شغل آینده خود تصمیم می گیرند

با آغاز نیمسال دوم و اهمیت یافتن «فرآیند هدایت تحصیلی» برای دانش آموزان پایه نهم در مدارس کشور، تیم آموزش واحد آبشناسان به عنوان یکی از موفق ترین مراکز آموزشی در هدایت تحصیلی در منطقه ۵، برنامه ویژه مشاوره ای را برای دانش آموزان تدارک دیده است.

مشاوران پایه نهم واحد آبشناسان طبق طرح درس ارائه شده به معاونت آموزش، پس از تشکیل کلاسهای مشاوره در خصوص اعتماد به نفس، عزت نفس، روش مطالعه PQRST ، منحنی فراموشی ابینگ هاوس (Ebbinghaus) ، هوش هیجانی  EQ، هرم مطالعاتی و اصول برنامه ریزی، کلاسهای مشاوره را با عنوان روند هدایت تحصیلی و ارائه نکات تخصصی و توضیحات مربوطه ادامه می دهند.

چه شغلی برای من مناسب است؟

پس از ارائه اطلاعات کامل درخصوص هدایت تحصیلی به دانش آموزان پایه نهم واحد آبشناسان ، از آنها آزمون تطابق شغل و شخصیت (شناخت تیپ شخصیتی جان هالند ) گرفته می شود. پس از این آزمون و شناخت تیپ شخصیتی ، هر یک از دانش آموزان مکلف می شوند برای خود هدف گذاری کند. آنها در خصوص شغل و رشته دانشگاهی مورد علاقه خود که با شخصیتشان تطابق دارد یک فایل ارائه پاورپوینت درست کرده و در کلاسهای مشاوره در خصوص آن شغل و رشته دانشگاهی به صورت تخصصی توضیحات کامل ارائه می کنند. بدین ترتیب دیگر دانش آموزان شغل ها و رشته های دانشگاهی زیادی آشنایی کامل پیدا می کنند و مشاور نیز اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد کرد .

لازم به ذکر است مشاوران پایه نهم واحد آبشناسان به عنوان مدرسان فرایند هدایت تحصیلی بارها از طرف آموزش و پرورش منطقه ۵ و مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۵ دعوت شده اند . در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ واحد آبشناسان میزبان گردهمایی مشاوران مدارس منطقه ی ۵ بود.

اخبار پیشنهادی