ناگویا، بهشت علامه‌ای‌ها

مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن از سه شنبه، ۳ مرداد آغاز شده است. تیم های علامه طباطبایی به نمایندگی از ایران به ژاپن اعزام شده اند. آنها با سه تیم در دو لیگ با رقبا به رقابت می پردازند. لیگ شبیه ساز امداد و نجات و لیگ ربات امداد و نجات.

تیم ATTCE علامه طباطبایی در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ در لیگ شبیه ساز امداد و نجات توانست با کسب مقام چهارم جواز حضور در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ناگویا را کسب کند. این تیم از دو گروه تشکیل شده است. یک گروه عازم ژاپن شدند و گروه دیگر از ایران این تیم را پشتیبانی می کنند. در این گزارش صحبت های اعضای تیم allameh tabatabaei را می خوانید.

تا مراحل پایانی صعود می کنیم

«ایران اوپن بهترین تجربه برای من بود که با نتیجه خوب همراه شد. البته مقام ما می توانست بهتر باشد.» «رضا ایرانبخش» دانش آموز واحد پاسداران است. او از ریسک در ایران اوپن می گوید: «در ایران اوپن تا روز آخر دوم بودیم. برای کسب مقام اول بخشی از کد را تغییر دادیم که ریسکمان جواب نداد و چهارم شدیم. اما شانس ما برای کسب مقام جهانی به اندازه دیگر تیم ها است و با تلاش بچه های اعزامی می توانیم روی سکو برویم. مطمئنم که تا مراحل پایانی صعود خواهیم کرد.»

رضا پیش از حضور در کلاسها چند بار سعی کرده بود تابه صورت خودآموز برنامه نویسی یاد بگیرد اما نتوانست، تا این که وارد خانواده علامه طباطبایی شد. «شرکت در کلاسهای رباتیک و یادگیری برنامه نویسی برای من بهترین اتفاق بود چون توانستم برنامه نویسی را یاد بگیرم.»

آتش نشان تیم

«سپهر شریف» دانش آموز هشتم واحد فرمانیه است و از تیم کو اسپیس پرایمری علامه طباطبایی به تیم اضافه شده است. او نیز از یادگیری برنامه نویسی راضی است. « قبل از کلاسهای پژوهش با برنامه نویسی آشنایی نداشتم و از کامپیوتر سر رشته ای نداشتم، اما حالا می توانم برنامه بنویسم.»

او امکانات خوب را از عوامل موفقیت تیم های علامه می داند: «هر چیزی که ما نیاز داشتیم، مانند کلاسهای رفع اشکال و معلم متخصص، همه در اختیارمان بود و هیچ مشکلی از این بابت نداشتیم.»

سپهر می گوید چند نسخه از برنامه آماده کرده اند: «چند نسخه از کد آماده کردیم که همه خوب کار می کند. تا روز آخر تغییرات را اعمال میکنیم و هرکدام که بهتر کار کرد را به عنوان برنامه اصلی وارد مسابقات می کنیم.»

سپهر در بخش آتش نشان کد می زند. او می گوید : «اگر ربات هم می ساختیم هیجانش بیشتر بود. خیلی کنجکاو هستم که بدانم محیط مسابقات چگونه است.»

ناگویا دروازه پیشرفت است

«برایم سفر به کشورهای جدید همیشه جذاب است. من سال گذشته به کشور آلمان سفر کردم و رفتن به ژاپن برایم تجربه جدیدی است.» «علی خیرخواه» از باتجربه های تیم است که در ربوکاپ ۲۰۱۶ حضور داشته است. او از فرصت دیدن کشورهای تازه استقبال می کند. او اعتقاد دارد ناگویا دروازه پیشرفت آنهاست.

علی ادامه می دهد: «شرکت در این مسابقات باعث شده که اطلاعات و دانش من در این زمینه از بسیاری از هم سن و سالهایم بیشتر باشد.» او به ژاپن می رود تا با رقیبهایش از دیگر کشورها آشنا شود و اطلاعاتش را با آنها در میان بگذارد.

ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی