میردامادی ها امسال فیزیک را چطور یاد گرفتند؟

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مسائل پیچیده فیزیک را با کمک مطالب جذاب علمی یاد گرفتند.

«علیرضا پورحسن» دبیر فیزیک پایه نهم واحد میرداماد درباره نحوه تدریس فیزیک می گوید: «فیزیک درس بسیار شیرینی است و نباید به صورت خشک تدریس شود. به همین دلیل از ابتدای سال تحصیلی مسائل مختلف فیزیک را با کمک مطالب علمی که بچه ها دوست دارند تدریس کردیم. برای این کار از زیبایی های جهان هستی، نجوم، مسائل فیزیک در زندگی روزمره و طبیعت کمک گرفتم.»

معلم فیزیک واحد میرداماد درباره دلایل انتخاب این روش می گوید: «استفاده از موضوعاتی در تدریس که بچه ها به آن علاقه دارند باعث می شود شوق یادگیری شان بیشتر شود. فیزیک درسی است که بر حل مسئله استوار است و ممکن است برای بعضی دانش آموزان سخت به نظر برسد. با این روش مطالب جذاب تر و فهمدن شان هم آسان تر می شود.»

به گفته پورحسن افزایش شوق یادگیری درس فیزیک در دانش آموزان به عوامل دیگری هم وابسته است: «گاهی ارزشیابی هایی که در هر سال تحصیلی از دانش آموزان انجام می شود معلم را وادار به تدریس خشک می کند. درحالیکه طراحی سوالات آزمون ها هم می تواند خلاقانه باشد و آن را برای بچه ها جذاب کند. بار رعایت این نکته می توانیم شوق یادگیری را در بچه ها بیشتر از قبل تقویت کنیم.»

اخبار پیشنهادی