مشاور واحد میرداماد: مشاوره در اردوهای تفریحی هم ادامه دارد

دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد مشاوره به دانش آموزان را اولویت برنامه مشاوران خود قرار داده است. امیرحسین غفوری مشاور پایه هشتم واحد میرداماد در گفتگو با خبرنگار سایت علامه می گوید مشاوره به دانش آموزان زمان و مکان خاصی ندارد و همواره اصلی ترین کار مشاوران است:«مشاوره به دانش آموزان دوره اول دبیرستان زمان و مکان خاصی ندارد. به دلیل اهمیتی مسائل آموزشی و تربیتی در سنین نوجوانی، مشاور باید در هر لحظه کار خود را انجام دهد و به عنوان مثال در کلاس، در زنگ تفریح و یا هر جای دیگری که نیاز باشد مشاوره انجام شود.»

غفوری به سفر مشهد اشاره کرده و می گوید:« در برنامه هایی مثل اردوی مشهد که هفته گذشته برگزار شد باید در کنار سیاحت و زیارت، مشاوره هم جدی گرفته شود زیرا مشاوره تنها محدود به مسائل درسی نیست و خیلی موضوعات دیگر را هم شامل می شود.»

مسئول پایه هشتم واحد میرداماد درباره مشاوره آموزشی دانش آموزان می گوید:«در مهرماه ۵ آزمون از دانش آموزان گرفته شد و کارنامه ها را روی کارسنج قرار دادیم. برای هر دانش آموز باید کارنامه تحلیل شود و به صورت فردی مشاوره انجام گیرد. به طور کلی بچه ها در درسهای علوم و ریاضی باید تلاش بیشتری کنند. در این جلسات مشاوره به آنها یاد می دهیم که برای موفقیت بیشتر باید تمرین تشریحی بیشتری حل کنند.»

مشاور پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد درباره خانواده ها و نقش آنها می گوید:«برای خانواده ها موفقیت های آموزشی فرزندان بسیار مهم است. ما از اولیا می خواهیم همکاری خوبی با مدرسه داشته باشند و در خانه نقش نظارتی بر عملکرد دانش آموزان ایفا کنند. مدرسه و اولیا باید مکمل یکدیگر باشند.»

اخبار پیشنهادی