مشاور واحد میرداماد: اولیا به درس خواندن دانش آموزان نظارت کنند

دانش آموزان پایه هفتم در آغاز سال تحصیلی، شرایط جدید آموزشی نسبت به دوران دبستان را تجربه می کنند و رفتار مناسب اولیا می تواند در آماده کردن دانش آموزان برای ورود به مقطع جدید تاثیرگذار باشد.

امیر حسین عسگری مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد درباره جلسات مشاوره ای که با اولیای دانش آموزان پایه هفتم برگزار شده می گوید:« از ابتدای سال تحصیلی جلسات مختلفی با اولیا برگزار کرده ایم. مسلما جلسات اول بیشتر به آشنایی و شناخت دانش آموز و نحوه نگرش خانواده ها می گذرد. به همین علت در ابتدای سال سعی کردیم در جلسات با اولیا دقایقی هم دانش آموزان حضور داشته باشند تا رابطه سه طرفه برقرار شود.»

عسگری می گوید این جلسات درباره مسائلی است که دانش آموزان پایه هفتم در بدو ورود به دبیرستان با آن روبرو است:« اولیا باید بر عملکرد دانش آموزان نظارت کافی داشته باشند و اگر مسائلی را دیدند با ما در میان بگذارند. فراموش نکنیم هفتمی ها تازه به دبیرستان وارد شده اند و ممکن است هماهنگی آنها با شرایط آموزشی دوره دوم دبیرستان کمی زمان ببرد.»

مشاور پایه هفتم واحد میرداماد به جلسات مشاوره با دانش آموزان هم اشاره کرده و می گوید:«از ابتدای سال تحصیلی چندین مرتبه با دانش آموزان به صورت عمومی در کلاس جلسه داشته ایم. بدر این جلسه ها ابتدا انتظارات مدرسه را از آنها بیان کردیم سپس روش های مطالعاتی را برای آنها شرح دادیم.»

وی درباره جلسات شخصی هم می گوید:« در ابتدای سال جلسات فردی با حضور والدین انجام می شود. بعد از آن جلسات فردی شروع می شود و برای هر درس روش مطالعاتی خاص به دانش آموزان می دهیم. هر دانش آموز به دلیل ویژگی های فردی و استعدادهای خاصی که دارد باید برنامه متفاوت و خاص دریافت کند.»

عسگری مهمترین دغدغه اولیا در جلسات مشاوره را اینطور بیان می کند:« اولیا نگران تغییر مقطع تحصیلی دانش آموزان هستند. بسیاری از دانش آموزان در دوران دبستان عادت کرده اند که در مطالعه دروس به پدرومادرها وابسته باشند. ما به خانواده ها راهکارهایی ارائه می دهیم که از دخالت مستقیم در درس خواندن بچه ها دوری کنند. چون خانواده ها باید فقط ناظر باشند.»

اخبار پیشنهادی